© Electrolux Professional
Biznes |
Electrolux Professional przejmuje Unified Brands
Electrolux Professional zawarł umowę nabycia amerykańskiego producenta sprzętu dla gastronomii Unified Brands Inc i powiązanych aktywów za około 2140 mln SEK (244 mln USD).
Przejęcie Unified Brands od Dover Corporation znacznie wzmocni obecność Electrolux Professional w Stanach Zjednoczonych i wesprze strategię firmy zakładającą rozwój w sieciach gastronomicznych – informuje Electrolux Professional w komunikacie. Dover Corporation to amerykański konglomerat zajmujący się wytwarzaniem produktów przemysłowych.
– Unified Brands dysponuje bardzo atrakcyjnym portfolio produktów i marek. Dzięki silnej rozpoznawalności na lokalnym rynku, relacjom z klientami, obecności w sieciach i lokalnym możliwościom produkcyjnym, przejęcie to znacząco wzmocni naszą pozycję w USA. Cieszę się również, że zespół zarządzający Unified Brands zgodził się pozostać na swoich stanowiskach – mówi Alberto Zanata, prezes i dyrektor generalny Electrolux Professional.
Założone w 1907 roku Unified Brands zatrudnia około 600 pracowników i ma siedzibę w Conyers w stanie Georgia. Według prognoz Unified Brands wygeneruje około 1150 mln SEK (135 mln USD) przychodów w 2021 roku. Firma ma dwa zakłady produkcyjne i badawczo-rozwojowe: jeden w Weidman w stanie Michigan i jeden w Vicksburg w stanie Mississippi. Unified Brands i jej marki, Groen, Randell, Avtec, Power Soak i CapKold, oferują sprzęt do gotowania, systemy chłodnicze, systemy czyszczenia, systemy wentylacji i dystrybucji posiłków.
Transakcja ma zostać sfinalizowana jeszcze w czwartym kwartale, po uzyskaniu zwyczajowych zgód regulacyjnych. Po przejęciu firma Unified Brands ma działać na obecnych zasadach jako część segmentu Food & Beverage firmy Electrolux Professional.
Electrolux Professional dostarcza rozwiązania dla profesjonalnych firm gastronomicznych i pralni. Rozwiązania i produkty firmy powstają w 11 zakładach w siedmiu krajach, a sprzedawane są w ponad 110 krajach. W 2020 roku Electrolux Professional osiągnął globalną sprzedaż 7,3 mld SEK i zatrudniał około 3500 pracowników.