Bosch znowu inwestuje w Mirkowie
Fabryka układów hamulcowych Bosch w Mirkowie k. Wrocławia obchodzi jubileusz 25-lecia. Do tej pory koncern zainwestował w polską fabrykę ponad miliard złotych, a wkrótce ruszy kolejna inwestycja.
Należący do koncernu od 1996 roku zakład produkcyjny to dziś kompleksowy ośrodek produkcyjno-badawczy. Na ponad 33 000 m kw. powierzchni, zespół ponad 900 specjalistów odpowiada za rozwój i produkcję komponentów do układów hamowania, które stosowane są w pojazdach wiodących koncernów motoryzacyjnych. W ciągu ostatniego ćwierćwiecza na liniach produkcyjnych podwrocławskiego zakładu wytworzono ponad 37 milionów komponentów, które dostarczono na 5 kontynentów – informuje Bosch.
– Przez 25 lat udało nam się zbudować silną pozycję w koncernie. Dziś fabryka pod Wrocławiem odpowiada za produkcję najbardziej innowacyjnych elementów układów hamulcowych oferowanych przez Bosch – mówi Rafał Rudziński, prezes spółki Robert Bosch w Polsce.
Fabryka jest m.in. odpowiedzialna za produkcję iBoostera, niezależnego od próżni produktu, który wspiera układ hamulcowy, umożliwiając skrócenie drogi hamowania. iBooster stosowany jest głównie w samochodach elektrycznych i hybrydowych.
– Wysoka jakość pracy i zaangażowanie zespołu przekonały koncern do dalszych inwestycji pod Wrocławiem. Jesienią tego roku rozpocznie się rozbudowa zakładu, którego powierzchnia do końca 2022 roku powiększy się o 25%. Uruchomione zostaną też nowe zautomatyzowane linie produkcyjne – pisze Bosch w komunikacie.
Firma rozwija również centrum kompetencji z szeregiem funkcji centralnych wspierających globalne operacje biznesowe Bosch.
Badania i rozwój
Centrum B&R, które rozpoczęło działalność w 2012 roku, a w którym pracuje obecnie ponad 70 inżynierów, od początku wspiera zarówno zakład produkcyjny w Mirkowie jak i inne fabryki koncernu Bosch, rozwijając produkty z portfolio motoryzacyjnego firmy. Wrocławski ośrodek jest centrum kompetencji w zakresie prac nad zbiornikiem wyrównawczym płynu hamulcowego – podstawowym komponentem zespołów mocy każdej generacji. Eksperci z Mirkowa są też odpowiedzialni za konstrukcję pierwszej generacji iBoostera.
Zespół Centrum B&R aktywnie uczestniczy również w pracach rozwojowych koncernu przy opracowywaniu kolejnych generacji układów hamulcowych, np. Zintegrowanego Zespołu Mocy (eng. Integrated Power Brake).
W Centrum B&R prowadzone są także prace z wykorzystaniem zaawansowanych symulacji numerycznych oraz sztucznej inteligencji. Celem jest optymalizacja procesu rozwoju produktu, również dla innych lokacji.
Obecnie w ramach jednostki tworzony jest nowy zespół odpowiedzialny za obszar testowy, który uzupełni istniejące obszary badań funkcjonalnych i wytrzymałościowych o wibroakustykę. Tym samym liczba ekspertów Centrum B&R w Mirkowie przekroczy 80.
© Bosch