reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© VIGOSystem
Przemysł elektroniczny |

Vigo System pozyskało 8,5 mln PLN dofinansowania na innowacyjny projekt

Spółka chce wykorzystać swoje doświadczenie w produkcji wzmacniaczy sygnału i zaproponować nową, tańszą, masową produkcję sensorów InGaAs ze zintegrowanym wzmacniaczem sygnału w ASIC.

Koszt całej inwestycji to 12,65 mln PLN. Przewagą układów ASIC nad konwencjonalną elektroniką jest niezawodność, kompaktowość i trwałość.
Projekt rozpoczęto na początku tego roku. Ponad 67% nakładów inwestycyjnych będzie pochodziło z NCBiR. Celem projektu jest wprowadzenie na rynek innowacyjnych, nowych produktów, tzn. serii wysokotemperaturowych, zminiaturyzowanych sensorów InGaAs na zakres 1,7-2,6 m zintegrowanych, z dedykowanym układem scalonym ASIC (application specific integrated circuit). Obecnie na rynku detektorów InGaAs nie są oferowane rozwiązania typu podłącz i używaj (plug and play). W obecnych komercyjnie rozwiązaniach odbiór sygnału z detektora podczerwieni musi zostać przetworzony przez układ elektroniczny, co wymusza po stronie odbiorcy integrację detektora z dedykowaną elektroniką. – Finalny produkt będzie oferowany w masowych ilościach w formie łatwej do montażu w systemie odbiorcy. Odbiorcami produktów InGaAs z ASIC będą producenci systemów pomiarowych (spektroskopia, dalmierze, czujniki cząstek), a w szczególności producenci nowoczesnych urządzeń typu PIC (ang. photonic integrated circuit), gdzie głównym wymaganiem jest miniaturyzacja komponentów laserowych i detektorowych. Zwiększanie skali produkcyjnej, zmniejszenie ceny i rozmiaru umożliwi szerszy dostęp do wyspecjalizowanych sensorów na rozwijającym się rynku fotonicznym – czytamy w komunikacie spółki. Vigo zakończyło pierwsze półrocze rekordowymi wynikami. Przychody wzrosły o 24% do 32,6 mln PLN, a zysk netto o ponad 50% do 12,4 mln PLN. Skorygowana EBITDA wyniosła 14,1 mln PLN (+22%). Źródło: akcjonariat.pl

reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-1
reklama
reklama