reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 23 września 2021

Toruński innowator z branży OLED pozyskał kolejne 3,5 mln PLN

Noctiluca, spółka technologiczna z branży wyświetlaczy, nie zwalnia tempa i pozyskała kolejne 3,5 mln PLN w ramach rundy pre-IPO.

Noctiluca w ostatnich miesiącach otworzyła własny dział B+R w Korei, zwiększyła 5-krotnie moce produkcyjne toruńskiego laboratorium, zacieśniła współpracę z najważniejszymi instytutami badawczymi z Niemiec (KIT i FEP), zaczęła realizować projekt z tajwańską agencją ITRI oraz podpisała umowę MTA z japońskim koncernem chemicznym.
Ostatnie pół roku to dla toruńskiej spółki okres skokowego wzrostu wraz z rozwojem sieci partnerów i realizowanych projektów - podkreśla Noctiluca. – Mimo braku promocji oferty zainteresowanie inwestorów ponownie znacznie przekroczyło aktualne zapotrzebowanie spółki. Na miesiąc przed formalnym ogłoszeniem rundy spółka zamknęła przyjmowanie zgłoszeń związanych z chęcią objęcia akcji, ponieważ suma zapisów przekroczyła ponad dwukrotnie zakładane do pozyskania 3,5 mln PLN. W ramach emisji Noctiluca została dokapitalizowana przez około 60 nowych oraz 20 obecnych akcjonariuszy, którzy zwiększyli swoje inicjalne zaangażowanie – czytamy w komunikacie. – Cieszy nas zaufanie i zaangażowanie akcjonariuszy, szczególnie fakt wysokiego zainteresowania dokapitalizowywaniem spółki przez obecnych inwestorów. Zakładaliśmy, że zainteresowanie ofertą akcji Noctiluca może być duże, jednak fakt uplasowania rundy z ponad dwukrotną nadsubksrypcją na miesiąc przed formalnym ogłoszeniem emisji znacznie przekroczył nasze oczekiwania. Łącznie w ramach rund pre-IPO Spółka pozyska ok. 8,8 mln PLN od około 100 inwestorów i celem jest jak najszybszy debiut na NewConnect. Posiadamy duży, rozproszony i zmobilizowany akcjonariat, zdecydowany na długoterminową inwestycję – komentuje Michał Chabowski, członek zarządu Rubicon Partners Ventures, funduszu będącego inwestorem w spółce i koordynatorem zrealizowanych emisji akcji.
Noctiluca to jeden z trzech czołowych graczy na świecie rozwijających technologię emiterów OLED nowej generacji, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, tabletów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (lampy). Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji, tj. wykazującymi właściwości TADF (ang. Thermally Activated Delayed Fluorescence, Termicznie Aktywowana Opóźniona Fluorescencja) i hiperfluorescencję.
W związku z planowanym komercyjnym wdrożeniem autorskiego emitera OLED trzeciej generacji (TADF) o zielonej barwie oraz stale wzrastającą liczbą partnerów (np. podpisanie umowy MTA z japońskim koncernem chemicznym) Noctiluca podjęła decyzję o zwiększeniu mocy produkcyjnych toruńskiego laboratorium oraz rozbudowie zespołu badawczego-rozwojowego poza Polską. Pod koniec czerwca Noctiluca rozpoczęła współpracę z Uniwersytetem Kyung Hee w Seulu, czołowym dla rozwoju technologii OLED uniwersytetem w Korei wraz z którym zbudowała zespół badawczo-rozwojowy. W jego skład wchodzą m.in.: prof. Jang Hyuk Kwon, który przez wiele lat był zawodowo związany z Samsungiem, oraz dr inż. Raju Ramchandra Lampande, współpracujący w przeszłości m.in. z LG. Koreańskie laboratorium specjalizować się będzie w tworzeniu urządzeń OLED (diod i paneli) oraz testowaniu ich właściwości pod kątem wdrożenia w przemyśle. Są to kompetencje komplementarne do posiadanych przez chemików-organików pracujących w Toruniu, które pozwolą na dalsze przyśpieszenie procesu komercjalizacji. – Poszerzenie zespołu i zwiększenie mocy produkcyjnych to kolejny kamień milowy na drodze do wdrożenia naszych autorskich rozwiązań. Dzięki unikalnym kompetencjom technologicznym i biznesowym konsekwentnie zbliżamy się do wdrożenia emiterów OLED trzeciej generacji, co będzie stanowiło przełom w rozwoju technologii i naszej firmy. Już teraz znacząco zwiększyliśmy moce produkcyjne, a w najbliższym czasie zamierzamy osiągnąć kolejny skokowy wzrost możliwości naszego laboratorium poprzez dosprzętowienie, sfinansowane z kapitału pozyskanego z ostatniej emisji – komentuje Mariusz Bosiak, CEO Noctiluca. Dowodem na potencjał komercjalizacji technologii Noctiluca jest m.in. niedawne podpisanie umowy typu MTA (ang. Material Transfer Agreement) z jednym z japońskich koncernów chemicznych, który chce testować materiały spółki pod kątem ich dalszej dystrybucji i stosowania w swoich spółkach zależnych. – MTA z biznesowego punktu widzenia oznacza formalne wejście we współpracę, tj. formalne rozpoczęcie testów emiterów przez partnera i wejście w wielomiesięczne rozmowy biznesowe. Standardowo potencjalne efekty takiej współpracy są możliwe do osiągnięcia w perspektywie 12-18 miesięcy. Jest to jednak etap rozmów biznesowych, którego nie osiąga ponad 90% technologicznych spółek – krok do którego nie dochodzi w przeważającej większości relacji start-up - korporacja. Zgodnie z zapisami umowy nie mogę ujawnić nazwy naszego partnera, ale z satysfakcją informuję, że wchodzi w skład grupy, która jest jednym z największych globalnie producentów samochodów i autobusów oraz komponentów do elektroniki użytkowej – zaznacza Mateusz Nowak, CCO Noctiluca (na zdjęciu obok). Według szacunków Display Supply Chain Consultants (DSCC) rynek OLED jest wart obecnie ponad 34 mld USD i rośnie w tempie 26% rocznie. © Noctiluca wymieniana jest jako jeden z liderów branży wraz z globalnymi graczami takimi jak: Idemitsu (kapitalizacja ponad 630 mln USD), CYNORA (wycena ponad 200 mln USD), Kyulux (pozyskane ponad 80 mln USD, wycena ponad 250 mln USD) i Universal Display Corporation (kapitalizacja ponad 11,2 mld USD na Nasdaq).
reklama
reklama
October 14 2021 17:14 V18.25.1-2