reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Ford Przemysł elektroniczny | 10 września 2021

Ford kończy produkcję aut w Indiach

Ford zapowiedział restrukturyzację działalności w Indiach: firma zakończy tamtejszą produkcję samochodów, zamierza natomiast rozwijać zespół ds. rozwiązań biznesowych.

Ford India ma zakończyć montaż pojazdów w Sanand do czwartego kwartału 2021 roku, a produkcję pojazdów i silników w Chennai – do drugiego kwartału 2022 roku. Restrukturyzacja dotknie około 4000 pracowników i będzie kosztowała Forda około 2 mld USD. – Ford będzie ściśle współpracować z pracownikami, związkami zawodowymi, dealerami i dostawcami, aby zapewnić pomoc bezpośrednio poszkodowanym osobom – zapewnia firma. Ford India zadecydował o restrukturyzacji po zbadaniu kilku opcji, w tym partnerstwa, współdzielenia platform, produkcji kontraktowej z innymi producentami OEM oraz ewentualnej sprzedaży swoich zakładów produkcyjnych (co jest nadal rozważane). – Pomimo tych wysiłków nie byliśmy w stanie znaleźć zrównoważonej ścieżki prowadzącej do długoterminowej rentowności, która obejmowałaby produkcję pojazdów w kraju – wyjaśnia Anurag Mehrotra, prezes i dyrektor zarządzający Ford India. – Do decyzji mocno przyczyniły się lata skumulowanych strat, utrzymująca się nadwyżka zdolności produkcyjnych przemysłu i brak oczekiwanego wzrostu na indyjskim rynku samochodowym – dodaje. W ciągu ostatnich 10 lat Ford India odnotował ponad 2 mld USD skumulowanych strat operacyjnych. Ford zamierza skoncentrować się na rozwoju działu Ford Business Solutions w Indiach, a także na inżynierii i produkcji silników na eksport. – Wraz z ponad 11 000 członkami zespołu Ford Business Solutions pracującymi obecnie w Indiach, firma planuje rozszerzać działalność, zapewniając większe możliwości programistom, analitykom danych, inżynierom ds. badań i rozwoju oraz specjalistom ds. finansów i rachunkowości, wspierając plan Ford+ dotyczący transformacji i modernizacji Forda na całym świecie – czytamy w komunikacie. Działalności nie zaprzestanie też fabryka Sanand Engine, która produkuje silniki na eksport do pickupa Ranger (około 500 pracowników), zatrudnienie utrzyma także około 100 osób zajmujących się dystrybucją i obsługą klienta – informuje Ford.
reklama
September 20 2021 15:21 V18.22.20-2