reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© UNISYSTEM Przemysł elektroniczny | 08 września 2021

Unisystem zakończył budowę

Nieco ponad rok temu gdańska spółka informowała o planach związanych z inwestycją w nową większą siedzibę firmy. Właśnie zakończono część budowlaną projektu.

W ubiegłym roku Unisystem, dostawca komponentów służących do wizualizacji informacji, obchodził jubileusz 25-lecia firmy. Rocznica zbiegła się z rozpoczęciem największej jak do tej pory inwestycji – budowy nowej siedziby.
– Wprowadzając się do siedziby przy Nowym Świecie w 2015 roku nawet nie śmiałem myśleć, że już 5 lat później okaże się ona po prostu za mała – wspomina Sławomir Szweda, założyciel i prezes firmy Unisystem.
– Rok 2020 był dla nas kontynuacją dynamicznego rozwoju, który rozpoczął się prawie 6 lat temu. Zwiększenie ilości pracowników, zdobywanie kolejnych rynków, nowe, coraz bardziej wymagające projekty i ciągłe poszerzanie kompetencji sprawiły, że przestrzeń, w której do tej pory funkcjonowaliśmy, nie nadążała za naszym tempem – mówi Sławomir Szweda, założyciel i prezes Unisystemu. Nowa siedziba to 3000 m kw. powierzchni magazynowej, produkcyjnej i biurowej. Umiejscowiona na parterze część magazynowa zajmie blisko 1000 m kw. Pierwsze piętro to przestrzeń przeznaczona dla produkcji oraz działu R&D, gdzie znajdą się m.in. laboratoria mechaniczne i elektroniczne oraz ciemnia. – Nowe laboratoria pozwolą nam przede wszystkim na kompleksowe wsparcie klientów i przeprowadzanie serii testów bezpośrednio w naszej siedzibie. Wszystko w warunkach dostosowanych do konkretnych oczekiwań klientów, zarówno pod względem wymagań mechanicznych, optycznych, jak i elektronicznych – mówi Kamil Kozłowski, wiceprezes Unisystem. Na drugiej kondygnacji znajdą się pomieszczenia biurowe i socjalne, sale konferencyjne oraz przestrzeń dla dzieci. W kolejnym etapie prac firma planuje umieszczenie na dachu paneli solarnych. Część dachu będzie zaadaptowana do korzystania przez pracowników. – Na tarasie znajdą się elementy małej architektury ogrodowej, a także ławki, miejsca do pracy, odpoczynku i obszar do rekreacji, m.in. prowadzenia sesji jogi. Nasz nowy budynek był projektowany z myślą o komforcie pracowników, dlatego zadbaliśmy o to, by oprócz odpowiedniego miejsca pracy mieli również, gdzie odpocząć. Na etapie projektu wszyscy pracownicy mogli zgłaszać swoje uwagi dotyczące biur, stanowisk pracy czy koncepcji pomieszczeń. Dzięki temu pojawiło się kilka znakomitych pomysłów – jak wspomniana strefa rekreacyjna na dachu czy firmowe przedszkole – komentuje Kamil Kozłowski. Dotychczasowa siedziba Unisystemu będzie nadal użytkowana, a budynki będą połączone. Część produkcyjna zostanie powiększona o obecną część magazynową. Na początku 2020 roku firma zakończyła rozbudowę i modernizację cleanroomu. Obecnie spełnia on standardy klasy ISO 6 wg normy ISO 14644-1. To odpowiednie warunki do prowadzenia prac w zakresie np. łączenia wyświetlaczy z sensorami dotykowymi czy nakładania na wyświetlacze szkła zabezpieczającego przed uszkodzeniami mechanicznymi, dekoracyjnego lub powłok, np. antireflective (AR) lub antifingerprint (AF) – informuje Unisystem. – Rok 2021 to dla nas czas ekspansji – zakończenie budowy nowej siedziby, rozbudowa działu eksportu, inwestycja w nowe linie montażowe. Ostatnie lata Unisystemu były naprawdę wspaniałe, ale głęboko wierzę, że najlepsze jest wciąż przed nami – mówi Sławomir Szweda.
reklama
reklama
September 24 2021 13:56 V18.23.2-2