reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 10 maja 2010

Polskie zakłady LG pracują na pełnych obrotach

Według informacji Gazety Prawnej, polski rynek LCD TV jest wart 4 mld zł. Batalie o prymat wiodą dwaj koreańscy producenci: Samsung i LG Electronics.

‘W I kwartale roku sprzedaż telewizorów na polskim rynku spadła o 16% w skali roku. Nie przeszkodziło to jednak LG Electronics Polska odnotować dwucyfrowego, sięgającego ponad 10 proc. wzrostu sprzedaży w tym okresie. Zapewniło to firmie zwiększenie jej udziałów w rynku telewizorów z około 17% do 22% w ujęciu rok do roku. Tym samym koreański producent z trzeciego miejsca na rynku wskoczył na drugie, zmniejszając przy tym dystans, jaki dzieli go do lidera rynkowego – firmy Samsung. Obecnie różnica w udziałach między tymi graczami wynosi około 7%’ pisze Gazeta Prawna. W Polsce około 50% gospodarstw domowych nie ma płaskiego telewizora. Gazeta Prawna informuje również o zwiększeniu popytu na wyroby polskich zakładów LG w Europie Zachodniej: ‘Zamówienia na nasze odbiorniki rosną wręcz drastycznie. W I kwartale roku po raz pierwszy mieliśmy do czynienia z sytuacją, w której nasze fabryki nie nadążały z wysyłką zamówień za granicę’ mówi Ireneusz Smaga z LGE.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 20 2019 17:48 V14.4.1-2