reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Hanza Przemysł elektroniczny | 29 lipca 2021

Hanza zwiększa sprzedaż i robi zwrot w kierunku zysku w II kwartale

Wiosną 2021 roku Hanzie udało się pozyskać szereg nowych klientów i projektów. Aby sprostać zapotrzebowaniu, firma kontynuuje rozwój swoich klastrów produkcyjnych. W drugim kwartale podjęto decyzję o zainwestowaniu dodatkowych 35 mln SEK (3,44 mln EUR).

Sprzedaż netto w ciągu kwartału wzrosła o 13% do 633,8 mln SEK (62,3 mln EUR), podczas gdy w tym samym okresie ubiegłego roku odnotowano 559 mln SEK (54,9 mln EUR). Zysk operacyjny (EBITA) wzrósł do 40,4 mln SEK (3,97 mln EUR), co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z -12,6 mln SEK (-1,23 mln EUR) w drugim kwartale 2020 r. Zysk po opodatkowaniu wyniósł 26 mln SEK (2,55 mln EUR), podczas gdy w okresie porównawczym wynosił on -19,6 mln SEK (1,92 mln EUR). – Perspektywa długoterminowa to naczelna zasada dla HANZA i jasne jest, że nasza strategia działa. W drugim kwartale około 70% HANZA miało marżę operacyjną na poziomie około 10%, co dało marżę Grupy wynoszącą 6,4%. Utrzymane koszty finansowe w trakcie ekspansji powodują, że wynik netto znacznie się poprawia; zysk na akcję wyniósł 0,73 SEK w drugim kwartale – mówi dyrektor generalny Erik Stenfors w sprawozdaniu okresowym – Obecnie pracujemy nad realizacją naszych sześciu klastrów produkcyjnych. Po zakończeniu tej fazy będziemy dalej rozwijać naszą firmę, aby sprostać globalnemu zapotrzebowaniu na model biznesowy HANZA – kontynuuje dyrektor generalny.
reklama
reklama
September 20 2021 15:21 V18.22.20-2