reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© NCAB Group PCB | 23 lipca 2021

Kolejny mocny kwartał dostawcy PCB

Jak zauważa Peter Kruk, dyrektor generalny NCAB Group, widać zwiększoną aktywność obecnych i nowych klientów. Jednym z atutów firmy jest silna obecność w Azji.

Sprzedaż netto dostawcy PCB w drugim kwartale 2021 roku wzrosła o 31% do 762,2 mln SEK (87,8 mln USD), w porównaniu z 580,6 mln SEK w tym samym okresie ubiegłego roku. Wartość zamówień zwiększyła się o 118% do 1057,8 mln SEK (121 mln USD) z 486,2 mln SEK, a EBITA o 105%, do 103,8 mln SEK z 50,6 mln SEK. Zysk operacyjny wyniósł 99,7 mln SEK, czyli około 11,5 mln USD (48,1 mln SEK w tym samym okresie w 2020 roku), zysk po opodatkowaniu wyniósł 77,9 mln SEK (20,4 mln SEK). Szef NCAB Peter Kruk komentuje w raporcie, że zachowanie firmy w ciagu pierwszych trzech miesięcy roku polegające na przesuwaniu zamówień z powodu niepewności na rynku w zakresie niedoborów komponentów i wzrostu cen, utrzymało się w drugim kwartale. Jednak na razie trudno powiedzieć, czy jest to już nowa norma. – Z satysfakcją obserwujemy silny wzrost bazowy oraz to, że wszystkie segmenty i wszystkie nowe przejęcia przynoszą efekty pod względem zamówień, sprzedaży i zysków – mówi prezes NCAB, dodając, że w zamówieniach kwartalnych widać też efekt wzrostu cen u dostawców. – Ogólnie rzecz biorąc, obserwujemy zwiększoną aktywność zarówno obecnych, jak i nowych klientów przy nowych projektach. To wskazuje, że zdobywamy udziały w rynku. Oczywisty jest wzrost w obszarze aplikacji elektronicznych związany z przechodzeniem na bardziej przyjazne dla klimatu rozwiązania. Widzimy również, że wielu naszych małych konkurentów ma trudności z uzyskaniem pierwszeństwa wśród wiodących dostawców. Tym, którzy nie mają własnego personelu w Chinach, trudno jest utrzymać relacje z dostawcami. Ma to również wpływ na klientów, którzy do pewnego stopnia dokonują zakupów bezpośrednio w fabrykach w Azji, co oznacza wyraźną przewagę dla NCAB – kontynuuje dyrektor generalny. Peter Kruk kończy stwierdzeniem, że firma nadal inwestuje w rozwój i rozwija efektywne procesy pozyskiwania i integracji nowych firm. Ostatnie przejęcia NCAB to sas-electronics GmbH oraz PreventPCB.
reklama
September 24 2021 13:56 V18.23.2-2