reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Amica
Przemysł elektroniczny |

Grupa Amica założyła spółkę w Kazachstanie

Hansa Central Asia to nowa spółka Grupy Amica, która będzie rozwijać obecność marki Hansa w całym regionie Azji Środkowej.

Centralą dla azjatyckich operacji będzie Kazachstan, gdzie właśnie została zarejestrowana spółka. W 2022 roku firma uruchomi tam magazyn umożliwiający efektywniejsze zarządzanie łańcuchami dostaw oraz lepszą obsługę klientów. Grupa Amica planuje długofalowe inwestycje w tej części świata – informuje producent AGD.
Dotychczas Grupa Amica zarządzała sprzedażą w regionie Azji Środkowej przez struktury w Rosji, a w ostatnich latach z centrali w Polsce. Teraz jednak miejscem operacji dla tego rynku będzie Kazachstan, w którym firma sprzedaje urządzenia AGD pod marką Hansa od ponad 15 lat. Podczas gdy w ostatnim roku największy rynek wschodni, czyli rosyjski, odnotował spowolnienie, to właśnie sprzedaż w Kazachstanie rosła, dając perspektywy na dalszą ekspansję. – Azja Środkowa to szybko rozwijający się region świata, który nie jest jeszcze nasycony tak jak np. rynek europejski. Inwestycje tam traktujemy bardzo poważnie i długofalowo. Już dziś mamy silną pozycję w samym Kazachstanie, ale obok są takie kraje jak Uzbekistan liczący ponad 30 milionów mieszkańców, czy też trochę mniejsze Kirgistan, Turkmenistan, Tadżykistan i Mongolia. To rynki o dużym potencjale wzrostu, na których można stworzyć dobre warunki do prowadzenia biznesu – zauważa Jacek Rutkowski, prezes Grupy Amica. Amica podkreśla, że urządzenia pod marką Hansa są dobrze rozpoznawalne wśród kazachskich konsumentów. Firma jest liderem sprzedaży w segmencie kuchni wolnostojących i wiceliderem w kategorii zmywarek. Zajmuje też czwarte miejsce w sprzedaży piekarników do zabudowy. – Funkcjonowanie na tym rynku to przede wszystkim duże wyzwanie logistyczne. Dlatego myśląc o dalszym rozwoju, planujemy jeszcze w pierwszym kwartale 2022 roku uruchomienie magazynu, który zwiększy dostępność naszych produktów i umożliwi nam sprawniejszą realizację sprzedaży nie tylko w samym Kazachstanie, ale też w krajach ościennych. Skorzystają na tym zarówno nasi klienci, jak i partnerzy biznesowi w całym łańcuchu dostaw – wyjaśnia Alina Jankowska-Brzóska, prezes spółki Amica Handel i Marketing, należącej do Grupy Amica. Hansa to należąca do Grupy Amica marka z ponad 20-letnią tradycją. Jest dziś obecna na większości rynków Europy Wschodniej, części Europy Południowej, a także w Azji Centralnej. Grupa Amica to europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób i dostarcza ok. 5 milionów urządzeń rocznie na blisko 70 rynkach na świecie.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-1