© GrupaWB_elektromobilnosc
Przemysł elektroniczny |
GRUPA WB wdraża elektromobilność
Zakład Automatyki i Urządzeń Pomiarowych AREX, czyli spółka wchodząca w skład GRUPY WB, dostarczył szybką ładowarkę do systemu ładowania pojazdów elektrycznych zasilanego z trolejbusowej sieci trakcyjnej.
Po stacji ładowania TBC-01 to kolejny projekt GRUPY WB wdrożony w Przedsiębiorstwie Komunikacji Trolejbusowej z Gdyni.
Opracowana i produkowana przez ZAiUP AREX szybka ładowarka pojazdów elektrycznych PCB -202 została wykorzystana do budowy Mobilnego Systemu Ładowania Pojazdów Elektrycznych zasilanego z trolejbusowej sieci trakcyjnej. Innowacyjne rozwiązanie wdrożono w ramach dwóch projektów: polskiego EfficenCE (realizowanego przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej z Gdyni) oraz europejskiego Creating Automotive Renewal (nadzorowanego przez Urząd Miasta Gdynia).
Infrastruktura dystrybucji i przesyłu energii elektrycznej to element krytyczny dla rozwoju elektromobilności. Obecnie nie jest w pełni gotowa do instalowania dużej liczby stacji ładowania. Wykorzystanie miejskich sieci trakcyjnych do instalowania stacji ładowania daje szansę szybszej budowy sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych.Zgodnie z przyjętym harmonogramem testy mają zakończyć się 30 października 2021 roku. Celem prób jest weryfikacja wydajności Mobilnego Systemu Ładowania Pojazdów Elektrycznych i jego wpływu na sieć trakcyjną. Sprawdzona zostanie także możliwość wykorzystywania energii odzyskiwanej podczas hamowania trolejbusów. Kolejne wdrożenie GRUPY WB Wykorzystanie szybkiej ładowarki PCB -202 do Mobilnego Systemu Ładowania Pojazdów Elektrycznych zasilanego z trolejbusowej sieci trakcyjnej to kolejny projekt spółki AREX wdrożony dla gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej. W grudniu 2020 roku przedsiębiorstwo zrealizowało dostawę zasobnikowej stacji ładowania TBC-01 przeznaczonej dla trolejbusów z systemem bateryjnego zasilania autonomicznego. Pozwala to rozszerzyć zasięg działania pojazdów komunikacji miejskiej umożliwiając poruszanie się po trasach, na których nie ma połączenia z siecią trakcyjną. Ideą rozwiązania jest umożliwienie szybkiego doładowywania akumulatorowych zasobników trolejbusów. Stacja TBC-01 będzie umieszczona na przystankach końcowych (na przykład pętlach), na których nie ma dostępu do napowietrznej linii zasilania. Zazwyczaj postój pojazdu trwa tam 10-15 minut, zanim powróci na linię. Urządzenie symuluje sieć trakcyjną, do której trolejbus podłącza się poprzez odbieraki prądu. Z uwagi na możliwą niską moc przyłączeniową dostępnego przyłącza energetycznego, stacja ładowania TBC-01 jest wyposażona we własny skalowalny magazyn energii. Został wyposażony w ogniwa o wysokiej żywotności, charakteryzujące się bezpieczeństwem użytkowania. Zastosowanie magazynu energii opartego na kasetach z akumulatorami pozwala na uniezależnienie mocy ładowania trolejbusu od dostępnej mocy przyłączeniowej.