© FANUC
Przemysł elektroniczny |
FANUC wyprodukował 750-tysięcznego robota
FANUC umacniania pozycję w Europie i planuje dalsze inwestycje. Główną osią strategii japońskiego producenta robotów jest systematyczne poszerzanie sieci sprzedaży i rozbudowa serwisu.
Tylko w ciągu ostatnich czterech lat FANUC zainwestował ponad 120 mln EUR w nowe obiekty w całej Europie. A w ciągu kolejnych trzech lat planuje realizację nowych inwestycji o wartości około 100 mln EUR.
W japońskim zakładzie producenta wyprodukowano właśnie 750-tysięcznego robota przemysłowego. Obecnie FANUC produkuje miesięcznie około 8 tys. robotów przemysłowych, ale wydajność japońskich fabryk sięga 11 tys. robotów miesięcznie. FANUC stawia na mocno zautomatyzowaną produkcję, wykorzystując do tego celu tysiące własnych robotów, które wytwarzają urządzenia CNC, roboty i obrabiarki przemysłowe - informuje firma.
Największą grupą klientów firmy FANUC są producenci samochodów i ich dostawcy, chociaż producenci z innych branż – takich jak produkcja wyrobów elektronicznych, branża spożywcza, farmaceutyczna i medyczna – również powiększają swoją bazę robotów przemysłowych.
Mimo że pandemia Covid-19 sprawiła, że tempo robotyzacji spadło na całym świecie, to firma FANUC odbiera bardzo pozytywne sygnały z rynku. W ostatnim czasie można mówić o silnym ożywieniu sprzedaży, zwłaszcza w Azji i Stanach Zjednoczonych.
– W Europie sytuacja naprawdę się poprawia – mówi Shinichi Tanzawa, prezes i dyrektor generalny FANUC Europe Corporation. – Chociaż ogólna liczba zamówień na roboty FANUC w Europie wzrosła tylko nieznacznie w ciągu ostatniego roku podatkowego, to sprzedaż w ciągu ostatnich kilku miesięcy jest na historycznie najwyższym poziomie – dodaje.