reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Strategy Analytics
Analizy |

Samsung ma prawię połowę rynku pamięci do smartfonów

Zaledwie trzy firmy – Samsung Memory, SK Hynix i Micron – odpowiadały łącznie za ponad 80% przychodów z globalnego rynku pamięci do smartfonów w pierwszym kwartale 2021 roku.

Liderem na rynku pamięci do smartfonów (DRAM i NAND) w 1Q2021 był Samsung Memory z 49% udziałów, a następne miejsca zajmowały SK Hynix i Micron – raportuje Strategy Analytics. Rynek NAND W pierwszym kwartale 2021 roku rynek układów NAND flash do smartfonów odnotował 18% wzrost przychodów rok do roku, napędzany przez wprowadzenie chipów flash UFS NAND, zwłaszcza w urządzeniach średniej i wyższej klasy. Samsung Memory zajął pierwsze miejsce z 42% udziałem w przychodach, a następny był SK Hynix z 20% i Kioxia z 19%. Rynek DRAM Przychody z rynku pamięci DRAM do smartfonów w pierwszym kwartale wzrosły o 21% r/r ze względu na popularyzację urządzeń 5G wprowadzanych na rynek. Pierwsza trójka firm pod względem udziałów w rynku wygląda następująco: Samsung Memory – 54%, SK Hynix – 25% i Micron – 20%. – Ożywienie na rynku smartfonów zaowocowało wczesnymi zamówieniami składanymi u dostawców pamięci, którzy dostarczali układy o dużej gęstości do niektórych kluczowych modeli smartfonów. Samsung Memory, SK Hynix i Micron zwiększyły udziały w rynku dzięki układom pamięci Multi Chip Package (MCP) o dużej pojemności. Warto zauważyć, że w pierwszym kwartale udział produktów UFS Multi Chip Package (uMCP) osiągnął prawie 30% dzięki dostawom konfiguracji 128 GB NAND i 6 GB DRAM – komentuje Jeffrey Mathews, starszy analityk w Strategy Analytics. Z kolei Stephen Entwistle, wiceprezesa Strategy Analytics Strategic Technologies Practice, zauważa, że silny popyt na smartfony 5G daje możliwości wzrostu rynku pamięci do smartfonów. Jednak utrzymujące się niedobory komponentów innych niż pamięciowe mogą osłabić perspektywy dla rynku pamięci. © Strategy Analytics

reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-2
reklama
reklama