reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Elmatica PCB | 23 czerwca 2021

Elmatica z najlepszym wynikiem od 50 lat

Rok 2020 był dziesiątym z rzędu rokiem rekordów finansowych Elmatica: dostawca PCB ogłasza najlepsze roczne wyniki w 50-lecie działalności.

Przychody firmy Elmatica za 2020 rok zwiększyły się o 7,5% w oparciu wyłącznie o wzrost organiczny, podczas gdy EBITDA wzrosła o 16,25% – informuje firma. Mimo dobrych wyników, Elmatica odczuła wpływ koronawirusa, doświadczając m.in. jak pandemia testuje granice możliwości zdolności produkcyjnych. Firma podkreśla znaczenie posiadania solidnej i elastycznej globalnej bazy produkcyjnej w Azji, Europie i USA. – Jedną z naszych zalet, oprócz zróżnicowanego portfolio, doświadczenia i niezawodnych partnerów, jest sprawna i łatwa do skalowania konfiguracja biznesowa z trwającym od dekady ukierunkowaniem na cyfryzację. Pozwoliło to firmie Elmatica przygotować się na pandemię COVID i dało możliwość pomocy klientom w ustalaniu priorytetów i szybkiej analizie stanu zamówień oraz oferowania dwóch producentów w przypadku kluczowych zamówień – wyjaśnia dyrektor generalny Didrik Bech. Analizując możliwości biznesowe i popyt w branży, Elmatica zaznacza, że COVID wpłynął na cały łańcuch dostaw PCB, jednak niektóre branże mocnej odczuły ten wpływ. – W ubiegłym roku zaobserwowaliśmy znaczny wzrost popytu, nawet do 30%, na zamówienia związane z branżą medyczną, ten wzrost zaczął się stabilizować. Przemysł motoryzacyjny doświadczył poważnego spadku, podczas gdy przemysł obronny rozwija się – mówi Didrik Bech. Do firmy Elmatica w ubiegłym roku dołączyło sześciu nowych pracowników, co oznacza 15% wzrost liczby zatrudnionych. Perspektywy na przyszły rok, w porównaniu z rokiem 2020, są znacznie bardziej obiecujące, przy obecnym 68% wzroście rezerwacji zamówień. – Aktualna dostępność surowców, czas realizacji i zdolności produkcyjne powodują zakłócenia w łańcuchu dostaw na poziomie globalnym, mimo to i przy naszym stabilnym portfelu dążymy do 15-30% wzrostu przychodów w 2021 roku – podsumowuje CEO Elmatica.
reklama
October 14 2021 17:14 V18.25.1-1