reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Hisense Europe Electronic Analizy | 24 maja 2021

Dostawy TV na plusie, ale druga połowa roku nie zapowiada się już tak dobrze

W pierwszym kwartale 2021 roku globalne dostawy telewizorów wzrosły o 11,5% r/r i osiągnęły 49,96 mln sztuk, do czego przyczynił się zwiększony popyt w Ameryce Północnej.

Podczas gdy popyt na telewizory uległ cyklicznemu spowolnieniu w Chinach i Europie, w pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedaż tych urządzeń w Ameryce Północnej osiągnęła rekordowy poziom – raportuje firma analityczna TrendForce. W rezultacie globalna sprzedaż telewizorów w tym okresie wyniosła 49,96 mln sztuk, co oznacza spadek o 24,2% kwartał do kwartału, ale wzrost o 11,5% rok do roku. Analitycy podkreślają wyjątkową aktywność firmy Hisense w rozwoju na rynkach zagranicznych, a to dzięki przyjaznym konsumentom cenom. Hisense nie tylko znalazł się na liście pięciu największych marek telewizyjnych w Ameryce Północnej w pierwszym kwartale 2021 roku, ale udział firmy w rynku przekroczył 10% (11,1%), a kwartalna sprzedaż sięgnęła 4,19 mln sztuk, co stanowi wzrost o 8,8% r/r.
TrendForce koryguje swoje prognozy dotyczące dostaw telewizorów na 2021 rok z 223 mln do 221 mln sztuk – czytamy w komunikacie.
TrendForce weryfikuje prognozę na drugi kwartał: do 52,38 mln sztuk sprzedanych telewizorów, co oznacza wzrost o 4,8% w ujęciu kwartalnym. Wynika to z wydłużania terminów dostaw na panele TV oraz inne komponenty do produkcji, co z kolei wpływa na terminy realizacji zamówień na telewizory i przesunięcie niektórych dostaw w czasie. TrendForce zauważa, że ponieważ w ciągu ostatniego roku ceny paneli telewizyjnych gwałtownie rosły, większość marek ocenia, że ​​ich linie telewizorów średniej i małej wielkości (43-calowe i poniżej) są nieopłacalne. Firmy zaczęły więc od początku drugiego kwartału sukcesywnie koncentrować się na produktach większych, a tym samym bardziej dochodowych, by zmaksymalizować rentowność poprzez minimalizację strat i rozszerzenie produkcji telewizorów o wysokich marżach brutto. Braki na rynku chipów wpływają też oczywiście na segment telewizorów, dlatego większość marek w pierwszej połowie 2021 roku odnotowuje mniejszą sprzedaż urządzeń, niż zakładano. Firmy nie były w stanie zdobyć wystarczającej ilości paneli i innych komponentów używanych do produkcji telewizorów. Analitycy oceniają, że sprzedaż telewizorów w drugiej połowie 2021 roku spadnie o 6,7% r/r. Powody: niedoborów materiałów i cięcia w dostawach telewizorów średniej i małej wielkości TrendForce koryguje swoje prognozy dotyczące dostaw telewizorów na 2021 rok z 223 mln sztuk do 221 mln sztuk, przy czym ta ostatnia wartość stanowi 2% wzrost r/r, czyli 0,8% mniej niż prognozowano wcześniej. [copy]TrendForce
reklama
reklama
September 15 2021 23:24 V18.22.14-1