reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Analizy |

TOP 10 dostawców aut elektrycznych

W pierwszym kwartale 2021 roku prawie trzy czwarte spośród sprzedanych ponad miliona sztuk aut elektrycznych stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV). Chińscy dostawcy rosną w siłę na rynku BEV.

Globalna sprzedaż samochodów w pełni elektrycznych (BEV, battery electric vehicles) oraz hybryd plug in (PHEV, plug-in hybrid electric vehicles) w pierwszym kwartale 2021 roku wyniosła 1,09 mln sztuk. W raportowanym okresie sprzedano 750 tys. sztuk BEV, co oznacza wzrost o 153% r/r oraz 340 tys. sztuk PHEV – wzrost o 128% r/r – informuje firma analityczna TrendForce, publikując jednocześnie ranking 10 największych dostawców aut elektrycznych w tych dwóch kategoriach. Łącznie najwięcej udziałów w rynku BEV mają przedsiębiorcy z Chin, zresztą niektórzy producenci z tego kraju awansowali w rankingu i w pierwszej piątce są aż trzy chińskie firmy: Wuling Hongguang, BYD i ORA. Wyraźnym liderem pozostaje jednak Tesla, zawdzięczając to m.in. sprzedaży Modelu 3, która przekroczyła sprzedaż Modelu Y o ponad 50 tys. sztuk, mimo wzrostu popytu na ten ostatni. W pierwszej piątce dostawców BEV mamy jeszcze Volkswagena. Na pierwszych pozycjach rankingu dostawców PHEV przeważają natomiast europejskie firmy, z BMW na czele, a Mercedes-Benz, Volvo i Volkswagenem na kolejnych miejscach. Pierwszą piątkę zamyka Toyota. TrendForce ocenia, że w najbliższym czasie chińscy producenci samochodów mogą skorzystać z kilku czynników, takich jak rozległy rynek, dążenia chińskiego do sprzedaży aut elektrycznych na obszarach wiejskich, czy promocja sprzedaży samochodów w sklepach internetowych. Z kolei sytuacja na rynku europejskim w 2Q2021 wydaje się niepewna ze względu na różne warunki rynkowe, ograniczenia ruchu granicznego i reakcje na pandemię w poszczególnych krajach. © TrendForce

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama