reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Analizy | 12 maja 2021

Sytuacja w Indiach negatywnie odbije się na produkcji smartfonów

Kryzys epidemiologiczny w Indiach będzie miał znaczny wpływ na branżę smartfonów, przyczyniając się do mniejszego niż zakładano wzrostu produkcji smartfonów w 2021 roku – oceniają analitycy TrendForce.

Indie od 2019 roku stały się drugim co do wielkości rynkiem smartfonów – przypomina TrendForce. Jednak niedawne nasilenie pandemii COVID-19 w tym kraju poważnie osłabiło gospodarkę Indii, a następnie negatywnie wpłynęło na wielkość produkcji i sprzedaż różnych marek smartfonów. Z tego względu TrendForce zweryfikował prognozy dotyczące rocznego wzrostu globalnej produkcji smartfonów w 2021 roku z 9,4% do 8,5%, przy rocznym wolumenie na poziomie 1,36 miliarda sztuk, jednocześnie zakładając możliwość dalszego obniżenia szacunków. TrendForce przypomina, że pięć największych marek smartfonów (Samsung, Apple, Xiaomi, OPPO i Vivo) albo otworzyło zakłady montażowe w Indiach, albo korzysta z usług prowadzących tam działalność dostawców EMS. W związku z tym na przestrzeni lat rośnie udział smartfonów wyprodukowanych w Indiach, mimo że większość urządzeń wytwarzanych w kraju nadal zaspokaja popyt na rodzimym rynku. TrendForce spodziewa się, że druga fala koronawirusa zmniejszy wielkość produkcji smartfonów w Indiach drugim i trzecim kwartale 2021 roku łącznie o 12 milionów sztuk, co z kolei spowoduje spadek produkcji smartfonów w Indiach w tym roku o 7,5% r/r. Silna fala koronawirusa w Indiach mocno dotknęła klasy średnie i wyższe. Będzie to miało bezpośredni wpływ na krajowy rynek smartfonów w drugim kwartale 2021 roku, osłabiając popyt konsumencki, co z kolei spowoduje spadek sprzedaży smartfonów. Należy się zatem spodziewać, że dostawcy smartfonów będą ściśle monitorować zapasy urządzeń i odpowiednio dostosowywać plany produkcyjne. Czterech największych dostawców smartfonów w Indiach, czyli Xiaomi, OPPO, Samsung i Vivo, z udziałami w rynku wynoszącymi odpowiednio: 25%, 23%, 22% i 16%, odpowiadają łącznie za około 86% całkowitej sprzedaży w tym kraju. Ponieważ marki te koncentrują się głównie na segmencie produktów o wartościach z przedziału 100–250 USD, pogarszająca się pandemia miała wpływ na wszystkie z nich. TrendForce ocenia, że jeśli chodzi o działalność produkcyjną, większość fabryk podobno działa normalnie, bez zakłóceń wywołanych przez pandemię. Jednak szybkie rozprzestrzenianie się koronawirusa może odbić się negatywnie na klasach niższej i średniej, które stanowią zdecydowaną większość siły roboczej. Analitycy uważają, że jeśli kryzys zdrowotny w Indiach nie zostanie rozwiązany, to działalność importowo-eksportowa w tym kraju może zostać wstrzymana, a transport kluczowych komponentów smartfonów również może zostać zakłócony. Reasumując, jeśli pandemia w Indiach nie zostanie powstrzymana przez cały drugi kwartał, to perspektywy gospodarcze tego kraju na drugą połowę będą prawdopodobnie mniej niż optymistyczne, a globalna produkcja smartfonów w tym roku może odnotować dalsze spadki. W takim przypadku może sprawdzić się nawet scenariusz zakładający, że globalna produkcja smartfonów w tym roku wzrośnie o mniej niż 8% r/r. © TrendForce
reklama
reklama
September 15 2021 23:24 V18.22.14-2