reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Analizy | 11 maja 2021

Produkcja AGD w Polsce bije kolejne rekordy

Polskie fabryki wyprodukowały w pierwszym kwartale tego roku łącznie 7,5 mln urządzeń dużego AGD, czyli o 1% więcej niż w rekordowym poprzednim kwartale i aż o 30% więcej niż w 1Q2020.

W sztukach to ponad 1,7 mln urządzeń więcej niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Wolumen produkcji w ostatnim miesiącu, w marcu był wyższy o 52% w porównaniu do marca 2020 roku – informuje związek pracodawców AGD APPLiA. Do wyprodukowania takiej ilości sprzętu zużyto prawie 400 tys. ton surowców, w tym 170 tys. ton stali i 100 tys. ton plastików. Statystycznie każdego dnia do 30 fabryk trafiało ponad 4 tys. ton surowców i komponentów, a z linii produkcyjnych zjeżdżało ok. 83 tys. szt. AGD – pralek, zmywarek, lodówek suszarek do ubrań lub piekarników i kuchenek. Patrząc na grupy produktowe najwięcej, bo aż 2 mln sztuk stanowiła produkcja pralek i pralko-suszarek. To aż o 20% więcej niż przed rokiem i o pół procenta więcej niż w ostatnim kwartale 2020 r. Drugą największą grupą są zmywarki, których wytworzono ponad 1,6 mln szt (+36% r/r/). Zmywarki w marcu odnotowały także największą historycznie miesięczną produkcję – 580 tys. szt. (+65% r/r). Pierwszą trójkę zamykają suszarki do ubrań z dynamiką produkcji większą o 73% niż w 1Q2020 (1,2 mln szt.). W ujęciu miesięcznym produkcja w marcu była wyższa o 150% niż przed rokiem. Kolejne grupy produktowe, chłodziarki oraz piekarniki z produkcją po 1 mln szt. odnotowały wzrost dynamiki 1Q2021 o ponad 20% w porównaniu do ubiegłego roku. – Po pierwszym kwartale tego roku widzimy, że produkcja AGD zaczęła w pełni realizować swoje moce po dużych inwestycjach w poprzednich dwóch latach. Nasz przemysł był podporą polskiej gospodarki w trudnym czasie pandemii, dając zatrudnienie pośrednio ponad 100 tys. osobom i pokazuje, że warto na niego stawiać. Poza fabrykami, które umocniły w tym czasie swoją pozycję w koncernach, w Polsce rozwijają się ośrodki badawcze i centra wielu kluczowych części światowych koncernów, np. działy zakupów, IT, logistyki, czy księgowości – mówi Radosław Maj, Project Manager APPLiA Polska. © APPLiA
reklama
reklama
September 15 2021 23:24 V18.22.14-2