© Siltegro
Przemysł elektroniczny |
Siltegro rozbudowuje siedzibę
Siltegro, producent autorskich rozwiązań z zakresu automatyki oraz systemów pomiarowych, a także dostawca usług montażu kontraktowego, już w najbliższych tygodniach rozpocznie rozbudowę zakładu.
Założona przez Tomasza Czogałę i Tomasza Wieczorka firma Siltegro prowadzi działalność w dwóch głównych obszarach: pierwszym, związanym z genezą firmy zaczynającej od produkcji regulatorów obrotów silników AC i DC, która z czasem rozwinęła się do produkcji zaawansowanych systemów pomiarowych i sterujących, oraz drugim, nie mniej ważnym obszarem działalności, którym jest usługa montażu kontraktowego.
– W ostatnim czasie firma szybko się rozwija, zarówno jeśli chodzi o produkcję własnych rozwiązań, jak i działalność EMS – mówi dla evertiq.pl Tomasz Czogała. Dlatego prawie 400 m kw., którymi obecnie dysponuje śląska firma, przestało wystarczać i planowana jest rozbudowa. Dodatkowa hala o powierzchni blisko 450 m kw. stanie tuż obok istniejącej siedziby.
– Rozpoczęcie budowy planujemy na przełom maja i czerwca tego roku. Projekt jest gotowy, czekamy tylko na ostateczne uzgodnienia. Wykonawca ocenia, że prace zajmą mu około 3-4 miesięcy, więc zakończenie inwestycji przewidywane jest na drugą połowę roku – dodaje Tomasz Wieczorek.
Rozbudowa przeznaczona będzie głównie na potrzeby produkcji elektroniki. W hali znajdzie się miejsce dla montażu SMT, THT i montażu końcowego oraz dla obróbki mechanicznej. Co prawda finalne decyzje dotyczące zakupu nowych urządzeń jeszcze nie zapadły, ale wiadomo, że rozważany jest zakup nowego automatu pick&place, obrabiarki CNC oraz drukarki szablonowej.
– Kompetencje w zakresie obróbki mechanicznej są jednym z naszych atutów – niektórzy klienci wybierali nas właśnie z tego powodu. Dlatego myślimy o zakupie kolejnego urządzenia CNC – wyjaśnia Tomasz Wieczorek.
Siltegro świadczy kompleksowe usługi montażu elektroniki: od samego początku procesu, po pakowanie i układanie na palety gotowych produktów. Firma nie ukierunkowuje się na konkretne branże, realizując bardzo różnorodne projekty. Jak podkreślają nasi rozmówcy, wymagania klientów są najważniejsze i mają często wpływ na podejmowane decyzje, czego przykładem jest otrzymany na początku tego roku certyfikat ISO 9001:2015. – Staramy się zawsze odpowiadać na potrzeby naszych klientów, a ponieważ pytali o certyfikat ISO, zadecydowaliśmy o wdrożeniu tego standardu w firmie – mówi Tomasz Czogała.
A jak dla Siltegro wyglądała praca w czasie pandemii? – Miniony rok w pandemicznej rzeczywistości był bardzo nerwowy, trudny i nieprzewidywalny. Największym problemem były dynamiczne zmiany, które znacząco utrudniały planowanie działalności. Kolejne komplikacje były i są związane z niedoborami komponentów i brakiem stabilności dostaw. Co więcej, obserwujemy, że ta sytuacja się pogłębia – zauważa Tomasz Czogała.
Z drugiej strony można jednak mówić o zasadniczych plusach. – Widzimy zdecydowany wzrost w branży elektronicznej, co przełożyło się na gwałtowny wzrost otrzymywanych przez nas zamówień – mówi Tomasz Czogała. Wraz z rozwojem firma zwiększa zatrudnienie. W ostatnim czasie liczba pracowników Siltegro wzrosła dwukrotnie, do około 20 osób.
Na koniec warto przypomnieć poprzednie inwestycje Siltegro. W 2019 roku firma zainstalowała nową linię do montażu SMT, zaopatrując się w automat pick&place, piec i drukarkę szablonową. Natomiast na początku ubiegłego roku firma Siltegro zainstalowała urządzenie AOI oraz wdrożyła system kontroli produkcji traceability.