reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Przemysł elektroniczny |

Aplisens coraz bliżej pozyskania certyfikatów w USA

Producent urządzeń pomiarowych liczy na wyraźniejszy wzrost sprzedaży na amerykańskim rynku w 2022 roku. Na razie nie widzi konieczności modyfikacji aktualnej strategii.

Spółka eksportuje większość swoich produktów. Jednym z kolejnych kierunków mają być Stany Zjednoczone. Niewykluczone, że w perspektywie kilku lat będzie to jeden z pięciu najważniejszych dla Aplisensu rynków zagranicznych. – Certyfikaty na rynki amerykański i kanadyjski powinniśmy uzyskać w perspektywie najbliższych tygodni. Wyraźne wzrosty sprzedaży na rynku amerykańskim pewnie pojawią się w 2022 roku. W tym roku będą raczej symboliczne. Na razie nie możemy podróżować, żeby promować nasze produkty. Powinno się to zmienić i będzie można wrócić do normalności, ale to nie przełoży się jeszcze na sprzedaż w 2021 roku – mówił na spotkaniu Trigon Green-Tech Conference 2021 Adam Żurawski, prezes zarząd Aplisens SA. Na razie wśród największy dla spółki rynków eksportowych są unijny i WNP. Istotną rolę odgrywają także rodzimi odbiorcy. – Wydaje się, że rynek Unii Europejskiej odbuduje się w tym roku i powinny być wzrosty, pewnie bardziej w II półroczu. Liczymy też na pozostałe rynki pozaeuropejskie – tam też zakładamy poprawę. Na krajowym rynku, jeśli będą wzrosty, to raczej niewielkie. Trochę obaw jest o rynek WNP, jest problem białoruski, gdzie sytuacja polityczna zdestabilizowała gospodarkę kraju – ocenia prezes Aplisens SA. Główne cele finansowe strategii na lata 2020-22 to: wzrost przychodów ze sprzedaży do około 142,5 mln zł i EBITDA do około 32 mln zł w 2022 roku. Strategia zakłada też realizację polityki dywidendowej na poziomie nie niższym niż 25% osiąganych zysków netto Aplisens SA oraz nie wyklucza kontynuacji skupów akcji własnych. Do tej pory Aplisens wypłacił poprzez skup akcji własnych 42 mln zł, a w postaci dywidend kolejne 33 mln zł. Szacunkowe dane wskazuję, że w 2020 roku skonsolidowane przychody Aplisensu spadły o 8,9% w ujęciu r/r do blisko 108 mln zł, a zysk brutto ze sprzedaży o niespełna 8% do 35,5 mln zł. EBIT sięgnęła 17,4 mln zł (w 2019 r. na podobnym poziomie), a zysk netto 14,9 mln zł (+0,9%). Negatywnie na wyniki oddziaływała pandemia COVID-19. Pozytywny wpływ na zysk z działalności operacyjnej i zysk netto miało dofinansowanie otrzymane przez emitenta ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych w ramach tarczy antykryzysowej w kwocie 2,1 mln zł. Źródło: akcjonariat.pl

reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-1
reklama
reklama