Fiat 500
Przemysł elektroniczny |
Fiat wyprowadza produkcję Pandy do Włoch
Wczoraj w Turynie Fiat przedstawił swoje plany produkcyjne do roku 2014. Produkcja w Tychach zostanie drastycznie ograniczona.
Do roku 2014, Fiat chce zwiększyć produkcję samochodów osobowych we Włoszech do 1.4 mln sztuk z 650 tys. sztuk w roku 2009. We Włoszech koncern z Turynu chce też wydać dwie trzecie z 26 mld euro inwestycji w obecnej pięciolatce plus 4 mld euro na prace badawczo-rozwojowe.
’Najbardziej na nowych planach Fiata ucierpi polska fabryka koncernu w Tychach. [...] zakład Pomigliano d'Arco pod Neapolem od połowy przyszłego roku będzie produkować nową wersję przebojowego, miejskiego auta Panda montowanego dotąd tylko w Tychach. Przenosząc produkcję nowej Pandy do Włoch, Fiat z miejsca zwiększy produkcję aut w swojej ojczyźnie o 250 tys. sztuk rocznie.
Na początku przyszłego roku tyski zakład zakończy też produkcję poprzednika Pandy - miejskiego auta Seicento. Na pocieszenie zakład w Tychach ma od wiosny przyszłego roku rozpocząć montaż nowej wersji niszowego małego auta Lancia Ypislon. Ale tyska fabryka ma produkować maksymalnie 100 tys. lancii rocznie. [...]
W zeszłym roku zakład w Tychach wyprodukował 606 tys. aut. Z tego połowę stanowiły Fiaty Panda, a reszta przypadała głównie na miejskiego Fiata 500 i spokrewnionego konstrukcyjnie Forda Ka produkowanego w Polsce na zlecenie amerykańskiego koncernu.
Włosi postanowili skończyć z tą przewagą tyskiej fabryki. W 2014 r. zakład w Polsce ma produkować tylko 470 tys. samochodów [...]’
Źródło: Gazeta Wyborcza