reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Amica
Przemysł elektroniczny |

Grupa Amica podsumowuje rok

Grupa Amica przekroczyła próg 3 mld zł rocznej sprzedaży, a na poziomie operacyjnym wypracowała ponad 200 mln zł zysku operacyjnego (o jedną piątą więcej niż w roku 2019).

Wzrost przychodów i zysków największego polskiego producenta AGD to efekt sprzyjających tendencji popytowych w drugim półroczu, restrykcyjnej polityki kosztowej oraz bardzo dobrego spozycjonowania strategicznego Grupy Amica – czytamy w komunikacie.
W podobnym tempie wzrósł wynik EBITDA, który miał wartość 260 mln zł. Było to nie tylko efektem wzrostu przychodów, ale przede wszystkim zwiększenia rentowności sprzedaży. Widać to również na kolejnych poziomach zyskowności: zysk brutto wzrósł o 34% r/r, do blisko 194 mln zł, a zysk netto przekroczył 150 mln zł (+37,5% r/r). – Za nami bardzo trudny rok na rynkach międzynarodowych, w którym dynamika i skala pandemii COVID-19 zaskoczyła wszystkich. Grupa Amica wyszła jednak z kryzysu wzmocniona, za co pragnę podziękować wszystkim, którzy cały czas na ten sukces pracują. Oprócz działań bieżących i gotowości na różne scenariusze rozwoju sytuacji już w kwietniu uruchomiliśmy projekt Day After, aby identyfikować i odpowiadać na zmiany w otoczeniu, jakie mają miejsce w nowej rzeczywistości. W czwartym kwartale odmroziliśmy inwestycje i z jeszcze większą energią przystąpiliśmy do realizacji planów rozbudowy mocy produkcyjnych, robotyzacji oraz inwestycji w marki i rynki – wskazuje Jacek Rutkowski, prezes zarządu Grupy Amica. – Bardzo dobrym przykładem jest w tym kontekście wejście na rynek hiszpański z marką Fagor. Nasze działania marketingowe i siła tej marki sprawiły, iż zrealizowaliśmy całą zakładaną roczną sprzedaż pomimo tego, że wystartowaliśmy przez koronawirusa kilka miesięcy później. Z optymizmem patrzymy na sprzedaż pod marką Fagor tym bardziej, że sfinalizowaliśmy umowę sponsorowania słynnego hiszpańskiego klubu sportowego Atletico Madryt – dodaje prezes Jacek Rutkowski. Grupa Amica w minionym roku wzmocniła również swoją pozycję gotówkową, zapewniającą stabilność działania podczas zawirowań pandemicznych. Ponad 353 mln zł operacyjnego cash flow (+195% rdr) przełożyło się na prawie cztery razy więcej środków pieniężnych niż przed rokiem. Kapitał własny przekroczył próg miliarda złotych – podkreśla Amica w komunikacie. – Już na początku zeszłego roku mieliśmy wypracowaną jakościowo wyraźnie lepszą pozycję startową niż podczas wcześniejszych historycznych okresów zawirowań i kryzysów. Wykorzystaliśmy tę bazę do dalszego umocnienia naszych finansów. Oczywiście odmrożenie m.in. wydatków marketingowych zwiększa naszą bazę kosztową, a ceny surowców czy frachtu morskiego są wyzwaniami widocznymi w roku 2021. Podejmujemy jednak inicjatywy optymalizacyjne także w tych obszarach i kontynuujemy prace nad wzrostem efektywności biznesowej. Naszym celem jest dalsza budowa istotnej wartości dla akcjonariuszy – podkreśla Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica. ds. finansowych i personalnych. Amica realizowała też program CSR związany z pandemią, na który wydała 2,8 mln zł. Przekazano urządzenia AGD oraz darowizny pieniężne placówkom medycznym, stacjom pogotowia ratunkowego, uniwersytetom medycznym, laboratoriom, domom pomocy społecznej, jednostkom OSP i oddziałom PCK. Amica wsparła potrzebujących również w zakresie aparatów wspomagających oddychanie, maseczek FFP2, strojów ochronnych, gogli i rękawiczek jednorazowych. Z kolei Fundacja Amicis przekazała tablety dla uczniów szkół, aby umożliwić im zdalną naukę. © Amica

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama