reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Philips Biznes | 25 marca 2021

Philips sprzedaje część biznesu AGD

Biznes Domestic Appliances holenderskiego Royal Philips, wart około 3,7 mld EUR, przejmie azjatycka firma inwestycyjna – Hillhouse Capital.

Royal Philips i Hillhouse Capital podpisały dziś, 25 marca, umowę sprzedaży działu sprzętu gospodarstwa domowego - Domestic Appliances Philipsa, obejmujący m.in. oczyszczacze powietrza, ekspresy do kawy, odkurzacze i frytkownice. Wartość zbywanej jednostki to około 3,7 mld EUR.
Philips już w styczniu ubiegłego roku zapowiadał zamiar sprzedaży biznesu AGD. – Działalność ta nie jest zbieżna z kierunkiem rozwoju Philipsa, dążącego do pozycji lidera technologii medycznych – mówił wówczas Frans van Houten, CEO Royal Philips.
Dodatkowo Philips i Domestic Appliances zawrą umowę licencyjną dotyczącą użycia marki Philips oraz niektórych innych marek produktowych. Kontrakt zostanie podpisany na 15 lat, z możliwością przedłużenia, a jego wartość to około 0,7 mld EUR, co daje ostateczną kwotę transakcji na poziomie 4,4 mld EUR. Domestic Appliances zatrudnia około 7 000 osób na świecie i prowadzi działalność w ponad 100 krajach. Przychody za 2020 rok wyniosły 2,2 mld EUR. Finalizacja transakcji planowana jest na trzeci kwartał 2021 roku, po uzyskaniu zgód organów regulacyjnych. Siedziba główna Domestic Appliances pozostanie w Holandii. – Ta transakcja kończy nasze główne transakcje sprzedaży. W przyszłości skupimy się na umacnianiu pozycji lidera w dziedzinie technologii medycznych i dalszej transformacji w firmę oferującą rozwiązania dla klientów z sektora profesjonalnej opieki zdrowotnej oraz dla konsumentów – komentuje Frans van Houten, dyrektor generalny Royal Philips. Philips dostarcza rozwiązania poprawiające zdrowie i samopoczucie ludzi oraz optymalizujące działalność dostawców usług medycznych w całym zakresie: od zdrowego trybu życia i profilaktyki, po diagnostykę, leczenie i opiekę domową. Biznes Personal Health Philipsa o wartości 3,2 mld EUR odgrywa ważną rolę w zintegrowanym podejściu firmy do opieki zdrowotnej – podkreśla Philips.
reklama
October 14 2021 17:14 V18.25.1-2