
© Infineon
Przemysł elektroniczny |
Infineon rozwinie działalność w Dreźnie i utworzy nowe miejsca pracy
Niemiecki producent chipów planuje w najbliższych latach zainwestować około 1,1 mld EUR w fabrykę w Dreźnie i zwiększyć zatrudnienie.
Infineon zamierza utworzyć około 100 dodatkowych miejsc pracy, co – według doniesień magazynu Oiger – oznaczałoby zwiększenie zatrudnienia w Dreźnie do końca 2021 roku do 2900 pracowników.
– Wykorzystanie naszych mocy produkcyjnych jest teraz bliskie 100 procent – wyjaśnia powody decyzji Thomas Morgenstern, dyrektor zarządzający Infineon Technologies Dresden GmbH. Zapotrzebowanie na półprzewodniki z Drezna jest ogromne. Wiele zamówień pochodzi z sektora motoryzacyjnego, który – po kryzysie spowodowanym przez pandemię – teraz znowu potrzebuje więcej układów do swoich nowych samochodów elektrycznych.
Dlatego Infineon planuje rozbudowę mocy produkcyjnych już istniejących modułów fabrycznych w ramach projektu o wartości około 1,1 mld EUR. Ponadto zarząd Infineona rozważa również budowę czwartego modułu fabrycznego w Dreźnie za dalsze 1,3 mld EUR, przede wszystkim na potrzeby sektora elektroniki mocy.
© Infineon
To, czy w Dreźnie powstaną kolejne linie produkcyjne i jaką wydajność zapewnią, zależy od sytuacji rynkowej i pomocy ze strony państwa. – Konieczny byłby udział dotacji w wysokości 25% lub więcej – mówi Raik Brettschneider, drugi dyrektor zarządzający Infineona w Dreźnie w wywiadzie dla Oiger. Infineon Dresden złożyło wniosek w ramach najnowszego programu finansowania mikroelektroniki IPCEI-2 (Important Projects of Common European Interest) do niemieckiego ministra gospodarki Petera Altmaiera. Jednocześnie firma stara się o dotacje IPCEI-2 na planowane rozbudowy istniejących linii produkcyjnych.
– Zgadza się. Planujemy zwiększyć istniejące moce produkcyjne w Dreźnie inwestując w nie około 1,1 mld EUR euro w ciągu następnych pięciu lat – odpowiada zapytany przez Evertiq rzecznik firmy Gregor Rodehüser. – Nie podjęto jeszcze decyzji, czy faktycznie zbudowany zostanie czwarty moduł fabryczny w Dreźnie. Jego budowa będzie rozpatrywana jako jedna z kilku możliwych opcji, jeśli rynek będzie nadal się pozytywnie rozwijał zgodnie z perspektywami wzrostu – dodaje Gregor Rodehüser.
