reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Rimac Automobili
Przemysł elektroniczny |

Porsche inwestuje dodatkowe 70 mln EUR w Rimac Automobili

W miniony piątek Rada Nadzorcza Porsche AG zgodziła się na zwiększenie udziałów producenta w Rimac Automobili – z 15 do 24 procent.

Rimac Automobili to chorwacka firma, która opracowuje i produkuje zaawansowane technicznie komponenty dla segmentu elektromobilności, w tym wysokowydajne zespoły napędowe oraz systemy akumulatorów. Wytwarza też supersportowe samochody z napędem elektrycznym. Jako inwestor Porsche wspiera młodą firmę z branży technologii i sportowych aut od 2018 r. We wrześniu 2019 r. producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen zwiększył swoje udziały w Rimac Automobili do 15 proc. Ostatnie podwyższenie kapitału stanowi rozszerzenie tego strategicznego partnerstwa – Porsche inwestuje w chorwacką firmę dodatkowe 70 mln EUR. Oznacza to, że będzie miało 24 proc. udziałów, bez sprawowania kontroli nad przedsiębiorstwem. – Rimac ma doskonałe kompetencje, jeśli chodzi o rozwiązania prototypowe oraz małe serie (produkcyjne) – powiedział Lutz Meschke, wiceprezes zarządu i członek zarządu Porsche AG ds. finansów oraz IT. Lutz Meschke dodał, że Rimac jest na dobrej drodze, aby stać się kluczowym dostawcą Porsche i innych producentów w segmencie zaawansowanych technologii. Porsche złożyło już firmie swoje pierwsze zamówienia na opracowanie wysoce innowacyjnych seryjnych komponentów. Mate Rimac założył firmę nazwaną własnym nazwiskiem w 2009 r., w wieku zaledwie 21 lat. Od dawna miał już wtedy wizję supersportowego samochodu z napędem elektrycznym. Obecnie jego firma z siedzibą w Sveta Nedelja koło Zagrzebia zatrudnia prawie tysiąc osób. Rimac projektuje, opracowuje i produkuje elektryczne hipersamochody o mocy dochodzącej do 2000 KM i prędkości maksymalnej przekraczającej 400 km/h. Ponadto dostarcza rozwiązania techniczne oraz układy kilku znanym producentom aut elektrycznych.

reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-2
reklama
reklama