reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© rangizzz dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Kontrola dostępu staje się coraz inteligentniejsza

Coraz częściej do otwierania drzwi używamy rozwiązań zdecydowanie bardziej zaawansowanych, niż poczciwa klamka i metalowy klucz. Przedstawiciel firmy ASSA ABLOY opowiada nam o aktualnych trendach w tym obszarze.

evertiq.pl: – Czego możemy się spodziewać w rozwoju rozwiązań z zakresu kontroli dostępu w 2021 roku i w dalszej przyszłości? Kamil Uliński, EEC Business Development Manager Elmech, ASSA ABLOY East Europe: – Systemy kontroli dostępu muszą nadążać za dynamicznie zmieniającym się światem, aby odpowiadać na potrzeby użytkowników. Obecnie najważniejsze jest zapewnienie elastycznych rozwiązań, które można łatwo dopasowywać do bieżących potrzeb. Żyjemy w nietuzinkowych czasach, w których administratorzy i menedżerowie obiektów stanęli w obliczu nowego wyzwania, jak chronić swoje budynki podczas pracy zdalnej, wyeliminować obecność nieuprawnionych osób spoza organizacji oraz zapewnić potrzebne dostępy pracownikom pracującym w systemie hybrydowym. Odpowiedzią na tę sytuację są inteligentne, elastyczne rozwiązania, umożliwiające łatwe i skuteczne zarządzanie dostępem w każdych okolicznościach. Umożliwiają one m.in. szybkie optymalizowanie uprawnień dostępowych dla konkretnych użytkowników budynku w określonym czasie i w odmiennych punktach wejścia. Są one przy tym rozwiązaniem prostym w obsłudze i kompleksowym, łączącym oprogramowanie i osprzęt kompatybilny z innymi urządzeniami dostępnymi na rynku. Wszystko to sprawia, że takie rozwiązania odczuwalnie ułatwiają codzienne funkcjonowanie ich użytkowników, dlatego spodziewamy się, że właśnie w tym kierunku będzie rozwijała się kontrola dostępu w najbliższej przyszłości. – Jakie są plany firmy ASSA ABLOY na najbliższą przyszłość i co firma postrzega jako największe wyzwanie? – Będziemy dalej rozwijać naszą ofertę, dbając o najwyższą jakość i skuteczność naszych rozwiązań z branży zabezpieczeń. Zależy nam na tym, aby precyzyjnie odpowiadać na potrzeby różnych segmentów rynku oraz środowisk pracy, dlatego oferujemy różnorodne rozwiązania – mechaniczne, elektromechaniczne oraz szeroką gamę produktów z zakresu elektronicznej kontroli dostępu. Tak jak wiele firm, mierzymy się z wyzwaniem sprostania obecnej sytuacji pandemicznej. Dlatego obserwujemy rynek i pracujemy nad rozwiązaniami, które zapewniają bezpieczeństwo obiektów nawet w tak niecodziennych czasach. – Jakie są obecnie trendy na rynku kontroli dostępu i zabezpieczeń? Czy pandemia miała wpływ na przyspieszenie (lub spowolnienie) procesów, które rozpoczęły się wcześniej? – Od lat obserwujemy rosnące zainteresowanie inteligentnymi rozwiązaniami – również w obszarze kontroli dostępu. Menadżerowie budynków użytkowych coraz wyraźniej dostrzegają korzyści płynące z wdrożenia technologii smart i nic w tym dziwnego. W raporcie PwC Smart building technology deployment. A systematic approach to enhancing operational efficiency and occupant experience czytamy, że najemcy powierzchni w inteligentnych budynkach są skłonni płacić o 8% wyższe czynsze, a nabywcy decydują się na transakcje wyższe o 24% niż w tradycyjnych budynkach. Wszystko dlatego, że inteligentne rozwiązania są dostosowane do indywidualnych wymagań użytkownika i odpowiadają na jego codziennie zmieniające się potrzeby. Pandemia niewątpliwie ma wpływ na decyzje podejmowane w obszarze kontroli dostępu. Specjaliści zwracają uwagę, że wiele firm wykorzystuje zmniejszony ruch w budynkach na zmodernizowanie zabezpieczeń – takie informacje możemy znaleźć np. w raporcie firmy Omdia Connecting the Dots: The impact of Covid-19 on physical security markets. Firmy, które decydują się na takie działania, zauważą korzyści zarówno teraz, jak i w przyszłości. – Którą część oferty firma ASSA ABLOY planuje rozwijać w największym stopniu i dlaczego? – Zdecydowanie postawimy na inteligentne rozwiązania, co ma już swoje odzwierciedlenie w naszej ofercie. Na rynku niedawno pojawił się nasz najnowszy system do zarządzania dostępem – Incedo Business. Dzięki możliwości wyboru opcji zarządzania, umożliwia on elastyczne i skuteczne zarządzanie dostępem we wszystkich typach obiektów, zapewniając ich bezpieczeństwo. Takie rozwiązania jak Incedo Business łączą w ramach jednego ekosystemu osprzęt oraz oprogramowanie z szerokim wyborem technologii i funkcji. Warto podkreślić, że pochodzący z naszej oferty Incedo Business umożliwia integrację urządzeń zewnętrznych w miarę ich pojawiania się na rynku – nie tylko sprzętu firmy ASSA ABLOY, lecz także pochodzącego od dostawców zewnętrznych. Wszystko to sprawia, że tego typu inteligentne rozwiązania umożliwiają wygodną, skuteczną i efektywną kontrolę dostępu oraz usprawniają przepływ osób, a także są opłacalną inwestycją, która będzie podążać z duchem czasu przez wiele kolejnych lat. – Jak przebiega współpraca z firmami uczestniczącymi w partnerstwie Connectivity Ecosystem? – Connectivity Ecosystem to partnerstwo pomiędzy Schneider Electric, Somfy, Danfoss i grupą ASSA ABLOY (której częścią jest Yale). W ramach tego partnerstwa wspólnie tworzymy nowe rozwiązania dla nowoczesnego domu i wykorzystujemy naszą wiedzę, aby pomóc konsumentom poczuć się bezpieczniej i wygodniej. Zajmujemy się również konkretnymi rozwiązaniami, takimi jak klamki, panele z kodem dostępu i systemami drzwi, które dzięki najnowszym zamkom Yale mogą być całkowicie bezdotykowe. Wspólnie z naszymi partnerami pracujemy również nad udoskonaleniem innych rozwiązań bezdotykowych, takich jak automatyczne żaluzje i drzwi, rozwiązań z użyciem materiałów antybakteryjnych oraz inteligentnych systemów kontroli dostępu. – Dziękuję za rozmowę!
© ASSA ABLOY to dostawca rozwiązań w dziedzinie otwierania drzwi. Grupa specjalizuje się m.in. w szybko rozwijającym się segmencie zabezpieczeń elektromechanicznych, takich jak kontrola dostępu, technologie identyfikacji, automatyka drzwiowa oraz rozwiązania hotelowe. ASSA ABLOY Poland została założona w 1999 roku.

reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-1
reklama
reklama