reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Noctiluca Technologie | 27 stycznia 2021

Wyświetlacze – 5 technologicznych trendów na rok 2021

Ekrany już od dawna stały się częścią naszej codzienności. Każdy z nas korzysta z telefonu komórkowego, telewizora czy posiada smartwatch. Oto 5 trendów technologicznych na 2021 rok według Sri Peruvemba, CEO, Marketer International i członek rady doradców polskiej spółki Noctiluca.

– Nadchodzą duże zmiany w dziedzinie technologii wyświetlania w 2021 roku. Urządzenia będą mniejsze, inteligentniejsze i bardziej intuicyjne. Od telefonów po samochody po sztuczną inteligencję, technologia wyświetlania przyniesie zmiany w każdej dziedzinie życia – zmieni sposób, w jaki pracujemy, żyjemy i bawimy się – mówi Sri Peruvemba, CEO, Marketer International Inc.
  1. Rozwój technologii VR i AR Technologie VR i AR czasy świetności mają zdecydowanie jeszcze przed sobą. Rozwój wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości AR/VR jest ściśle związany z rozwojem technologii wyświetlania. Obecnie wykorzystuje się głównie ekrany LCD, które nie dają pełnego odbioru doświadczeń. Powszechne wdrożenie wyświetlaczy OLED w AR/VR podniesie jakość wyświetlanego obrazu nawet dziesięciokrotnie.
  2. Zautomatyzowane kioski z antybakteryjnymi ekranami Obostrzenia i obawy związane z pandemią Covid-19 sprawiły, że część usług została zautomatyzowana. Przyczyniło się to do wzrostu popularności samoobsługowych kiosków, które minimalizują kontakt międzyludzki i dysponują antybakteryjnymi ekranami dotykowymi. Na rynku pojawia się również coraz więcej urządzeń sterowanych głosowo. Samoobsługowe punkty będą coraz częściej wykorzystywane do dostarczania wskazówek, informacji medycznych, liczenia osób czy monitorowania temperatury.
  3. Skok IQ - sztuczna inteligencja Coraz bardziej polegamy na sztucznej inteligencji. To prowokuje rozwój szerokiej gamy nowych, konkurencyjnych produktów. Firmy, takie jak Apple, Lenovo, Alibaba, Amazon, Google, LG i Samsung, poszukują swojego udziału w tym lukratywnym rynku. Ta walka będzie trwać, zwłaszcza, że interakcje i łączność z różnymi systemami bezpieczeństwa, rozrywki i sterowania w domu będzie się umacniać i stawać bardziej intuicyjna. Ludzie chcą łączyć się i wizualnie wchodzić interakcje, i to jest coś, co będziemy mogli zaobserwować coraz częściej w dziedzinie rozwoju wyświetlaczy.
  4. Rewolucja w dziedzinie wyświetlaczy samochodowych Zdominowana przez LCD branża samochodowa zaczyna zauważać potencjał technologii OLED, która ma wiele niekwestionowanych przewag konkurencyjnych, a przede wszystkim zwiększa bezpieczeństwo i wygodę. Na przykład „wirtualne lusterka zewnętrzne” w Audi wyposażone są w ekrany boczne zamiast konwencjonalnych lusterek. Strategicznie rozmieszczone kamery oraz wyświetlacze OLED zapewniają kierowcom wgląd w to, co dzieje się na zewnątrz, bez żadnych opóźnień. Nowości technologiczne planuje wdrożyć również Tesla. Pojedynczy portretowy, 17-calowy ekran dotykowy, praktycznie eliminuje potrzebę używania przycisków w samochodzie. Udogodnieniem ma być również cyfrowy kokpit z pojedynczym zintegrowanym ECU (Electronic Control Unit). Będzie on sterować wszystkim, od systemu informacyjno-rozrywkowego dla przednich i tylnych siedzeń, zaawansowanych funkcji wspomagania, cyfrowego zestawu wskaźników i nie tylko.
  5. Czytanie przyjemniejsze dla oczu Czytanie na urządzeniach cyfrowych ma coraz większą rzeszę zwolenników. Kindle Amazona pracuje nad tym, aby czytanie mogło być jeszcze przyjemniejsze dla oczu zarówno w dzień jak i w nocy dzięki automatycznemu dopasowywaniu oświetlenia. Temu zadaniu ma sprostać 7-calowy, ostrzejszy ekran z podświetlanym wyświetlaczem z 300 ppi i 32 GB pamięci.
Noctiluca to polska firma prowadząca zaawansowane prace nad stworzeniem emiterów OLED, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (lampy). O firmie pisaliśmy m.in. w grudniu ubiegłego roku, gdy zakończyła emisję akcji realizowaną w formule private placement pozyskując 4,2 mln PLN. Pozyskane środki zostaną przeznaczona na prace badawczo-rozwojowe.
reklama
March 03 2021 13:22 V18.15.34-1