reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Fitbit
Przemysł elektroniczny |

Fitbit jest już własnością Google

Google poinformowało wczoraj, że sfinalizowało przejęcie producenta inteligentnych zegarków i opasek monitorujących aktywność – firmy Fitbit, które ogłoszono w listopadzie ubiegłego roku.

Wartość transakcji wyniosła około 2,1 mld USD. Założony w 2013 roku Fitbit ma obecnie 29 mln aktywnych użytkowników i sprzedał już 120 mln urządzeń w ponad 100 krajach. Komisja Europejska w grudniu wyraziła zgodę na przejęcie Fitbit przez Google, a w analizie tej sprawy wzięto pod uwagę przede wszystkim kwestie danych zebranych za pośrednictwem urządzeń do noszenia Fitbit oraz interoperacyjności takich urządzeń z systemem operacyjnym Google Android dla smartfonów. Aby rozwiać obawy Komisji, Google podjęło się kilku zobowiązań dotyczących prywatności danych i interoperacyjności, które mają obowiązywać 10 lat. – W tej umowie zawsze chodziło o urządzenia, a nie o dane i od samego początku było jasne, że będziemy chronić prywatność użytkowników Fitbit. Współpracowaliśmy z globalnymi organami regulacyjnymi nad podejściem, które chroni oczekiwania konsumentów w zakresie prywatności, w tym szereg wiążących zobowiązań, które potwierdzają, że dane dotyczące zdrowia i samopoczucia użytkowników Fitbit nie będą wykorzystywane w reklamach Google – podkreśla Google w komunikacie. Co więcej, Google ma całkowicie odseparować dane Fitbit od swoich baz danych. Amerykański gigant zapewnia też, że utrzyma dostęp do interfejsów API systemu Android, które umożliwią urządzeniom do monitorowania aktywności czy inteligentnym zegarkom współpracę ze smartfonami z systemem Android i będzie umożliwiał użytkownikom Fitbit na korzystanie z usług stron trzecich, aby nadal mogli synchronizować swoje ulubione aplikacje zdrowotne i fitness z kontem Fitbit.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama