reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 05 stycznia 2021

Części do Porsche wprost z drukarki 3D

Porsche wyprodukowało swoją pierwszą kompletną obudowę napędu elektrycznego przy użyciu druku 3D. Jednostka silnik-skrzynia biegów, stworzona w procesie laserowego stapiania metali, bez żadnych problemów zaliczyła wszystkie testy jakościowe i wytrzymałościowe – podkreśla firma.

– To dowodzi, że wytwarzanie przyrostowe – ze wszystkimi jego zaletami – nadaje się również do (tworzenia) większych i silnie obciążonych elementów stosowanych w elektrycznych autach sportowych – powiedział Falk Heilfort, menedżer projektu w dziale zaawansowanego rozwoju układów napędowych w centrum rozwojowym Porsche w Weissach. Można sobie wyobrazić, że zoptymalizowany napęd elektryczny mógłby znaleźć zastosowanie na przykład w supersportowym samochodzie zbudowanym w ramach limitowanej edycji. Jak informuje Porsche w komunikacie, inżynierowie z działu przyspieszenia rozwoju układów napędowych byli w stanie zrealizować kilka etapów rozwoju prototypu jednocześnie. Wykonana metodą przyrostową obudowa ze stopu metali jest lżejsza niż tradycyjna część odlewana – zmniejsza to całkowitą masę napędu o około 10%. Specjalne struktury, jakie umożliwia wyłącznie zastosowanie druku 3D, pozwoliły przy tym aż dwukrotnie zwiększyć sztywność konstrukcji w silnie obciążonych obszarach. Kolejną zaletą wykorzystania wytwarzania przyrostowego jest możliwość zintegrowania wielu funkcji i części. Znacząco ogranicza to prace montażowe i bezpośrednio pozytywnie wpływa na jakość części – podkreśla firma. – Naszym celem było opracowanie napędu elektrycznego z potencjałem do wykorzystania wytwarzania przyrostowego, a jednocześnie zintegrowanie w obudowie napędu jak największej liczby funkcji i części, tak aby zmniejszyć masę i zoptymalizować konstrukcję – powiedział Falk Heilfort. Obudowa napędu została wykonana z metalowego proszku o wysokim stopniu czystości przy użyciu laserowego stapiania (łączenia) metali (LMF). W tym przypadku wiązka lasera ogrzewa i topi powierzchnię proszku odpowiadającą konturowi części.
reklama
October 14 2021 17:14 V18.25.1-1