reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volkswagen
Przemysł elektroniczny |

Zmiany w zarządzie Volkswagena

Rada Nadzorcza zaakceptowała zmiany personalne i organizacyjne w zarządzie koncernu – planowany jest większy nacisk na redukcję kosztów. Powstaje nowy dział „Technologia”, a marki Lamborghini i Ducati pozostają w Volkswagenie.

Podsumowując: Rada Nadzorcza w pełni popiera prezesa Herberta Diessa i realizowaną strategię Together 2025+. Do zarządu dołączą nowe osoby: Murat Aksel obejmuje dział zakupów w koncernie, a utworzonym działem „Technologia” pokieruje Thomas Schmall. Zakład w Wolfsburgu stanie się wzorem wysoko zautomatyzowanej produkcji samochodów elektrycznych. Natomiast do końca 1Q2021 powstanie plan zmniejszenia kosztów stałych o 5% do 2023 roku – informuje koncern.
Podczas posiedzenia Rada Nadzorcza koncernu Volkswagen zajmowała się Strategią Together 2025+ i związanymi z nią zmianami personalnymi. Jednogłośnie postanowiono wesprzeć strategię, Rada, zwłaszcza w zorientowaniu koncernu na elektromobilność i cyfryzację. Wynikają z tego uchwalone już następujące zmiany osobowe:
  • Dr Arno Antlitz, dotychczas członek zarządu AUDI AG odpowiedzialny za dział Finansów i Legal Affairs, zastąpi Franka Wittera na stanowisku członka zarządu koncernu ds. finansów i ma się zajmować przede wszystkim na poprawie wydajności. Umowa Franka Wittera wygasa na jego
  • W ramach reorganizacji zarządu koncernu rozdzielone zostaną obszary „Zakupy” i „Komponenty”. Powstanie nowy dział „Technologia”, którym od 1 stycznia 2021 roku będzie kierował prezes zarządu Volkswagen Group Components – Thomas Schmall. W ramach koncernu Schmall będzie zarządzał działalnością Group Components, sprzedażą platform konstrukcyjnych zewnętrznym firmom, rozwojem i produkcją akumulatorów oraz zakupami potrzebnych do nich materiałów, zagadnieniami związanymi z systemem ładowania akumulatorów oraz tworzeniem odpowiednich spółek joint ventures na całym świecie.
  • Także od 1 stycznia 2021 kierowanie działem zakupów w koncernie obejmie Murat Aksel. Jednocześnie będzie kontynuował swoją pracę na stanowisku członka zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. Zakupów. Dzięki rozdzieleniu obszarów „Zakupy” i „Komponenty” Murat Aksel będzie mógł skoncentrować się na optymalizacji kosztów materiałowych w koncernie.
Każdy z trzech nowych członków zarządu otrzyma trzyletni kontrakt, zgodnie z zaleceniami nowego niemieckiego kodeksu korporacyjnego. – Od 2015 roku Herbert Diess nadaje Volkswagenowi nowe oblicze. Bez jego zaangażowania transformacja przedsiębiorstwa nie byłaby tak konsekwentna i udana. Rada Nadzorcza docenia wytrwałość i upór Herberta Diessa w dążeniu do zmian technologicznych i jego wkład we wdrażanie celów klimatycznych, a także docenia wyniki finansowe koncernu. Zarząd Volkswagen AG zamierza realizować tę strategię w najbliższych latach z Herbertem Diessem jako prezesem – stwierdziła Rada Nadzorcza po posiedzeniu. – Wspólnym wyzwaniem jest powiązanie transformacji z podnoszeniem kwalifikacji pracowników koncernu i stwarzaniem dla nich nowych szans na przyszłość, ale także związanie jej z niezbędną redukcją zatrudnienia – przy uwzględnieniu istniejących programów – poprzez sprawdzone instrumenty, przede wszystkim wykorzystanie zmian demograficznych – czytamy dalej w komunikacie. W głównym zakładzie koncernu w Wolfsburgu ma być prowadzona wysoko zautomatyzowana produkcja samochodów elektrycznych. W fabryce będzie powstawał najważniejszy model elektryczny marki Volkswagen Samochody Osobowe. W tym celu zostanie wdrożony specjalny projekt (na wzór projektu Artemis realizowanego przez AUDI) obejmujący wszystkie czynności od projektu do produkcji pojazdu. Zarząd i Rada Zakładowa koncernu do końca pierwszego kwartału opracują plan zmierzający do zmniejszenia kosztów stałych o 5 procent do 2023 roku, uwzględniający wszystkie istniejące programy. Koszty materiałów w ciągu najbliższych dwóch lat mają zostać zmniejszone o 7 procent. – Rada Nadzorcza jest zgodna w kwestii dalszej przynależności marek Lamborghini i Ducati do koncernu Volkswagen. W ramach zmian w organizacji postanowiono również, że od 1 marca 2021 roku marka Bentley będzie podlegała zarządowi Audi. Pozwoli to na wykorzystanie synergii podczas realizacji planu elektryfikacji obydwu marek premium – informuje Volkswagen.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-1
reklama
reklama