© Lucid
Przemysł elektroniczny |
Lucid Motors kończy budowę pierwszej w Ameryce Północnej fabryki pojazdów elektrycznych
Wstępna wydajność najnowocześniejszej fabryki Lucid AMP-1 w Casa Grande w stanie Arizona wyniesie 30000 pojazdów, a w przyszłości planuje się jej zwiększenie do 400000 sztuk.
Lucid Motors, producent luksusowych pojazdów z napędem elektrycznym, ogłosił zakończenie pierwszego etapu budowy nowej fabryki Lucid AMP-1 w Casa Grande w stanie Arizona oraz odbiór urządzeń i procesów produkcyjnych przed rozpoczęcie produkcji w zakładzie Lucid Air, które ma nastąpić wiosną 2021 roku. Pierwszy w Ameryce Północnej zakład produkcji pojazdów elektrycznych Lucid AMP-1 powstający specjalnie w tym celu zaprojektowano z myślą o jego przyszłej rozbudowie, która ma nastąpić na początku 2021 roku i umożliwić w przyszłości produkcję pierwszego SUVa tej marki w ramach przewidzianego na rok 2023 projektu Gravity.
– Kamień węgielny na 590-akrowej działce przeznaczonej pod budowę zakładu Lucid AMP-1 w Casa Grande w stanie Arizona położyliśmy 2 grudnia 2019 roku, a budowę pierwszego w Ameryce Północnej zakładu produkującego pojazdy elektryczne zaprojektowane specjalnie w tym celu ukończyliśmy w mniej niż rok – powiedział Peter Rawlinson, prezes zarządu i dyrektor ds. technicznych Lucid Motors.
Spółka stworzyła pełny prototyp beta floty testowej i obecnie przymierza się do budowy ostatecznej wersji serii flagowych pojazdów Lucid Air. Jak podkreśla firma w komunikacie, system produkcji stosowany przez Lucid obejmuje technologicznie zaawansowane procesy, jak na przykład inspirowane technologią lotniczą jednoczęściowe nitowane i sklejane nadwozia umożliwiające zrezygnowanie z wykonywania spawów, które zapewnią pojazdom Lucid Air najnowocześniejsze rozwiązania konstrukcyjne.
Pojazdy produkowane na zamówienie zaczną opuszczać linię produkcyjną w Arizonie wiosną 2021 roku. Początkowo wydajność produkcyjna będzie wynosiła do 30000 pojazdów rocznie, które sprzedawane będą na rynkach globalnych, w pierwszej kolejności w Ameryce Północnej.
Firma przewiduje, że wszystkie cztery etapy budowy zakładu zakończone zostaną do roku 2028, a powierzchnia zakładu zwiększy się z obecnych niemal 93 000 m kw. do prawie 474 000 m kw. W ostatecznym kształcie wydajność produkcyjna zakładu AMP-1 wyniesie do 400000 pojazdów rocznie.