reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© BMW Przemysł elektroniczny | 27 listopada 2020

BMW: 400 mln EUR na nową linię montażową w Monachium

BMW Group przyspiesza rozwój w kierunku elektromobilności. Firma inwestuje 400 mln EUR w nową linię montażową pojazdów w głównych zakładach w Monachium i łączy swoją europejską produkcję silników spalinowych w zakładach w Steyr i Hams Hall.

– Konsekwentnie wdrażamy naszą strategię elektryfikacji. Do końca 2022 roku w każdym z naszych zakładów w Niemczech będzie produkowany co najmniej jeden pojazd w pełni elektryczny – mówi Milan Nedeljković, członek zarządu BMW AG ds. produkcji. Milan Nedeljković, który od roku jest odpowiedzialny za dział produkcji, podkreśla, że czynnikiem decydującym o sukcesie jest elastyczność produkcji. – Jesteśmy w stanie produkować na jednej linii samochody z napędem spalinowym lub elektrycznym i elastycznie reagować na oczekiwania klientów – mówi. – W czasie kryzysu Covid-19 udowodniliśmy, że potrafimy szybko i skutecznie reagować nawet na bardzo ulotne zmiany na rynku, a jednocześnie w sposób zrównoważony optymalizować naszą strukturę kosztów. Wraz z postępem osiągniętym już w tym roku obniżymy nasze koszty stałe do końca przyszłego roku o około pół miliarda euro – stwierdza dyrektor generalny ds. produkcji. Budowa nowej linii montażowej w zakładach w Monachium BMW Group, po rozbudowie działu karoserii i wybudowaniu nowej oszczędniejszej lakierni w latach 2016-2018 w głównych zakładach produkcyjnych w Monachium, firma zainwestuje teraz do 2026 roku około 400 mln EUR w nową linię montażu pojazdów. [i]– Ciągle rozwijamy zakłady w Monachium w kierunku elektromobilności, tworząc wydajne i konkurencyjne struktury produkcyjne – wyjaśnia Nedeljković. Przyszłe procesy montażowe i produkcyjne zostaną zaprojektowane z myślą o nowej klastrowej architekturze pojazdów dostosowanej do napędów elektrycznych. Milan Nedeljković: – Taka architektura zostanie wdrożona od połowy dekady. W pierwszej kolejności będzie uruchomiona w naszych przyszłych zakładach w Debreczynie na Węgrzech, a następnie będzie wprowadzana w naszej sieci produkcyjnej na całym świecie. Nowa linia montażowe w Monachium powstaje na powierzchni obecnego działu produkcji silników. Produkowane tam silniki cztero-, sześcio-, ośmio- i dwunastocylindrowe będą w przyszłości powstawać w zakładach w Steyr w Austrii i Hams Hall w Wielkiej Brytanii. Produkcja silników w Monachium będzie stopniowo przenoszona najpóźniej do 2024 roku. W przyszłości zatrudnieni będą pracować w innych obszarach planowania i produkcji w Monachium lub w innych lokalizacjach w Bawarii. Na przykład w centrum kompetencyjnym produkcji napędów elektrycznych w Dingolfing koncern zwiększy zatrudnienie z obecnych 1000 do 2000 osób. Jak podkreśla Ilka Horstmeier, dyrektor ds. zasobów ludzkich BMW AG, transformacja naszych zakładów i zapewnienie przyszłości zatrudnienia idą ze sobą w parze. – Od 2009 roku ponad 50 tysięcy osób szkoli się w BMW Group w zakresie mobilności elektrycznej – mówi Horstmeier. BMW Group rozbudowuje swoje możliwości produkcyjne w zakresie napędów elektrycznych. W centrum kompetencyjnym produkcji napędów elektrycznych w Dingolfing koncern inwestuje linie produkcyjne wysoce zintegrowanego napędu elektrycznego i akumulatorów wysokonapięciowych piątej generacji. Również w Lipsku i Ratyzbonie powstają obecnie linie produkcji modułów akumulatorowych i akumulatorów wysokonapięciowych, a ich produkcja rozpocznie się w 2021 r. Jednocześnie w zakładach w Steyr koncern zwiększa zdolności produkcyjne obudów napędów elektrycznych. – Do końca 2022 roku wszystkie zakłady w Niemczech będą miały w swoim programie co najmniej jeden pojazd całkowicie elektryczny – podkreśla Milan Nedeljković.
reklama
reklama
July 15 2021 08:57 V18.20.2-2