© CapitalBrands
Biznes |
De’ Longhi przejmuje amerykańskiego konkurenta
Włoski koncern AGD De’ Longhi przejmie firmę Capital Brands Holdings. Wartość transakcji to około 420 mln USD.
Założony w 2003 roku Capital Brands z siedzibą w Los Angeles w Kalifornii, rozwija i sprzedaje urządzenia gospodarstwa domowego z naciskiem na zdrowe odżywianie na ponad 100 rynkach na całym świecie pod markami Nutribullet i Magic Bullet.
Capital Brands stworzyło segment osobistych blenderów, którego wartość w USA szacuje się na ok. 1,1 mld USD. Urządzenia te świetnie sprzedają się też na innych kluczowych rynkach na całym świecie, takich jak Australia, Nowa Zelandia czy Wielka Brytania – podkreśla De’Longhi w komunikacie. Capital Brands ma dwa centra badań i rozwoju w Stanach Zjednoczonych: w Bostonie i Connecticut.
Capital Brands prognozuje, że w 2020 roku wypracuje przychody netto na poziomie około 290 mln USD. Dzięki tej transakcji Stany Zjednoczone stają się największym rynkiem dla Grupy De’ Longhi, z łącznymi obrotami przekraczającymi 500 mln USD.
De ’Longhi zapłaci za Capital Brands około 420 mln USD. Zamknięcie transakcji ma nastąpić przed końcem 2020 roku.
– To przejęcie idealnie wpisuje się w cele ekspansji geograficznej i wzrostu poprzez linie zewnętrzne Grupy De ’Longhi. Co więcej, stanowi strategiczną wartość pod kilkoma względami: dodajemy do portfolio młodą i dynamiczną markę; poszerzamy ofertę kultowych produktów z mocną obecnością w segmencie blenderów; zwiększamy penetrację na rozwijającym się i strategicznie ważnym rynku Stanów Zjednoczonych i wreszcie, co nie mniej ważne, wzmacniamy pozycję Grupy De ’Longhi jako lidera w sektorze przygotowywania żywności – komentuje Massimo Garavaglia, dyrektor generalny De ’Longhi.