© Scanias
Przemysł elektroniczny |
Scania zainwestuje w fabrykę montażu akumulatorów
Wraz z rozwojem gamy zelektryfikowanych pojazdów, Scania planuje w ciągu kilku lat zainwestować ponad 1 mld SEK (około 116 mln USD) w fabrykę akumulatorów w Södertälje w Szwecji.
W ramach pierwszego etapu inwestycji ma powstać obiekt o powierzchni 18 tys. m kw., którego budowa rozpocznie się na początku 2021 roku, a pełne uruchomienie – do 2023 roku.
Fabryka, która powstanie w sąsiedztwie zakładu montażu podwozi w Södertälje, będzie zajmowała się montażem modułów i zestawów akumulatorów, do których ogniwa będą dostarczane z fabryki akumulatorów Northvolt w Skellefteå w Szwecji.
W nowym zakładzie pracować ma 200 osób, w większości rekrutowanych wewnętrznie. Jak podkreśla Scania, fabryka akumulatorów będzie wysoce zautomatyzowana: od przyjęcia towarów, poprzez całą produkcję, aż po dostawy.
W 2015 roku Scania rozpoczęła seryjną produkcję autobusów hybrydowych, a w 2019 roku – pierwsze w pełni elektryczne autobusy. Niedawno nastąpiło wprowadzenie hybrydowej ciężarówki Scania typu plug-in oraz w pełni elektrycznej ciężarówki, której produkcja seryjna rozpocznie się w 2021 roku. Opracowywane są też zelektryfikowane rozwiązania energetyczne dla przemysłu i statków. Scania zamierza stopniowo zwiększać produkcję, która skoncentrowana jest w Södertälje.
Ruthger de Vries, szef produkcji i logistyki w Scania podkreśla, że Scania chce odgrywać wiodącą rolę w elektryfikacji ciężkich pojazdów – koniecznej, by wypełniać zobowiązania dotyczące celów klimatycznych. – Zakład montażu akumulatorów na miejscu jest niezbędnym warunkiem, by móc produkować pojazdy elektryczne na dużą skalę, lecz także w wyraźny sposób pozycjonuje firmę jako część łańcucha wartości produkcji akumulatorów – mówi Ruthger de Vries.