
© FIBRAIN
Przemysł elektroniczny |
FIBRAIN inwestuje w WiseGlass
Grupa FIBRAIN powiększyła się o rzeszowską firmę WiseGlass, specjalizują się w produkcji inteligentnych nośników reklamowych opartych na sztucznej inteligencji. Docelowo, do końca przyszłego roku, WiseGlass ze wsparciem FIBRAIN wyprodukuje i zaoferuje kilka tysięcy innowacyjnych nośników reklamowych w postaci inteligentnych luster.
Wyglądają jak zwykłe lustra, ale obok odbicia wyświetlają reklamy. Jakie? Zależy od tego, kto się przegląda. Innowacyjne nośniki reklamowe wykorzystujące zaawansowane czujniki oraz sztuczną inteligencję będą w całości produkowane w Aeropolis. Zajmie się tym FIBRAIN Polska, który postanowił zainwestować w start-up.– WiseGlass to platforma inteligentnych luster reklamowych, wyświetlających spersonalizowane reklamy konkretnemu odbiorcy w konkretnym momencie. To system dający wgląd w efektywność działań. Oparty o nieinwazyjną technologię. Działający bez zakłócania estetyki przestrzeni – mówi Waldemar Bieniek, prezes zarządu i twórca WiseGlass. Pomysł na inteligentne nośniki reklamowe wynikł z potrzeby ewolucji w kanałach komunikacji. Kiedy w 2017 roku założyciele WiseGlass szukali sposobu na selektywne i skuteczne dostarczanie reklam w przestrzeni publicznej, niedoścignionym wzorcem były platformy internetowe. Policzalne efekty i możliwości precyzyjnego określenia kto zobaczy reklamę – to było coś, czego brakowało im w tradycyjnej reklamie. Zespół WiseGlass stworzył nowy nośnik reklamy – inteligentne lustro wyposażone w czujniki, dla którego zaadaptował metodę i logikę działania znanych wirtualnych platform reklamowych. FIBRAIN podkreśla, że opracowane przez WiseGlass rozwiązanie jest skuteczne i bezinwazyjne, a ponadto lustra reklamowe działają wtapiając się w otoczenie, pozwalając również tworzyć reklamy interaktywne. FIBRAIN pod koniec lipca objął udziały w start-upie i ma zapewnić mu rozwojowy skok. – Inwestujemy w firmy, które są obiecujące. Głównie z branż technologicznych, oferujących innowacyjne produkty. Zainteresował nas pomysł WiseGlass i zaprosiliśmy tę markę do naszej grupy. WiseGlass to innowacyjna firma, która idealnie pasuje do naszej Grupy FIBRAIN. Wierzę, że połączenie naszej wiedzy, potencjału kapitałowego i ludzkiego razem z tym, co udało się już wypracować ekipie WiseGlass, da efekt synergii – mówi Rafał Kalisz, prezes grupy FIBRAIN. Sercem WiseGlass są algorytmy platformy, potrafiące analizować na żywo wiek, płeć oraz cechy fizjonomii osoby stojącej przed lustrem. Co ważne, to wszystko dzieje się w zgodzie z obowiązującymi regulacjami prawnymi – RODO. Nośniki WiseGlass wykraczają poza funkcję wyświetlacza, umożliwiając raportowanie skuteczności o wysokim poziomie precyzji i powiązanie reklam np. z informacjami o cenach czy dostępności produktu. – Postanowiliśmy poszukać nowego wspólnika, który pomoże nam dynamicznie rozwinąć biznes – mówi Waldemar Bieniek. – Tematem zainteresował się prezes Grupy Fibrain, która wśród swoich marek posiada także D.A. Glass – jedynego w Polsce producenta szkła, mogącego zrobić lustro według naszych potrzeb. Do tej pory zamawialiśmy lustra za granicą i implementowaliśmy do nich naszą elektronikę, ale kiedy okazało się, że możliwa jest współpraca w tym zakresie z firmą z „Aeropolis”, uznaliśmy to za najkorzystniejsze rozwiązanie. Jedynym mankamentem była obawa, że kiedy wspólnie opracujemy technologię produkcji luster reklamowych, D.A. Glass będzie mogła sprzedawać ją również naszej konkurencji. Powiązanie kapitałowe w ramach jednej Grupy Fibrain ten problem rozwiązuje. Nie zmieniamy modelu sprzedaży, marki, ani produktu – stwierdza Waldemar Bieniek. Wejście do Grupy FIBRAIN pomoże firmie WiseGlass znacząco zwiększyć produkcję. – Tutaj nie tylko mamy dostęp do szerszej wiedzy i zasobów ludzkich, ale i do wydajnej linii produkcyjnej. Możemy produkować lustra zrobione według opracowanych przez nas technologii, obejmujących nawet skład chemiczny szyby i powłoki lustrzanej. Produkt posiada także zaprojektowaną przez nas elektronikę i autorskie oprogramowanie. Z Fibrain możemy go wyprodukować w dużej ilości i szybko wprowadzić na rynek. W tej chwili mamy 200 nośników w Polsce. Do końca roku będziemy ich mieć tysiąc, a do końca 2021 roku – 8 tysięcy. I to pomijając plany rozwoju sieci za granicą – mówi prezes WiseGlass. Źródło: FIBRAIN, Aeropolis