© Pixabay
Biznes |
SILVAIR zaczyna monetyzować dane IoT
Spółka podpisała właśnie swoją pierwszą umowę na udostępnianie danych z firmą Convergia, która oferuje swoje produkty i usługi na rynkach Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej.
Spółka SILVAIR oferująca innowacyjne rozwiązania z zakresu internetu rzeczy wchodzi w obszar monetyzacji, w którym wprowadza cykliczne opłaty za korzystanie z dostępu do danych pozyskanych z sieci oświetleniowych w przestrzeniach komercyjnych.
– To przełomowy moment dla naszej spółki. Sprzedajemy już licencje na oprogramowanie, udostępniamy narzędzia do zarządzania sieciami oświetleniowymi a teraz zaczynamy monetyzować dane. Bardzo się cieszę, że pierwszy partner, z którym to robimy ma bogate doświadczenie w dostarczaniu dodatkowych usług z obszaru internetu rzeczy i jest dostępny w ponad 50 krajach. To dla nas wyróżnienie jak i motywacja do dalszego rozwoju – powiedział Rafał Han, prezes i współzałożyciel Silvair.
W pierwszym etapie współpracy Convergia korzystać będzie z danych dotyczących zużycia energii oraz informacji o obecności i natężeniu ruchu w przestrzeniach zamknietych. Dane te pozyskiwane będą z zainstalowanych czujników, zawierających oprogramowanie Silvair zgodne ze standardem Bluetooth Mesh, i w dalszej kolejności zostaną zintegrowane przez firmę Convergia z systemami zarządzania budynkiem.
– Convergia to pierwszy klient, któremu udostępniamy nasze API. Dzięki temu na bazie dostarczonych od nas informacji będą mogli wprowadzić rozszerzoną analitykę i dostosowywać swoją ofertę do potrzeb swoich klientów – dodaje Piotr Hawranek, szef produktu w spółce Silvair.
Convergia to spółka z ponad 20-letnim doświadczeniem w dostarczaniu usług i produktów telekomunikacyjnych. Spółką macierzystą Convergia jest ogólnoświatowy dystrybutor elektroniki Future Electronics o przychodach przekraczających 5 mld USD rocznie, z którym spółka podpisała w zeszłym roku umowę. Jeszcze w tym roku Convergia rozpoczyna cykl szkoleń swoich pracowników w zakresie rozwiązań i technologii Silvair.