reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© MAHLE
Biznes |

Mahle umacnia pozycję w Azji dzięki przejęciu

MAHLE podpisało umowę przejęcia biznesu klimatyzacji japońskiej firmy Keihin Corporation w Japonii, Tajlandii i USA.

Celem MAHLE jest wzmocnienie swojej globalnej pozycji w obszarze technologii klimatyzacji oraz lepszy dostęp do rynków, w szczególności w Japonii i Azji Południowo-Wschodniej – informuje spółka w komunikacie. – Systemy klimatyzacji należą do obszarów biznesowych kluczowych dla strategii rozwoju MAHLE, które zamierza kontynuować rozszerzanie działalności firmy poza obszar konwencjonalnych silników spalinowych – czytamy dalej w informacji prasowej. MAHLE zwraca uwagę, że systemy klimatyzacji są szczególnie istotne w przypadku aut elektrycznych: mają bezpośredni wpływ na komfort i bilans energetyczny, a tym samym na zasięg i osiągi pojazdu z napędem elektrycznym. Portfolio MAHLE obejmuje zatem wysokowydajne systemy klimatyzacji i systemy pomp ciepła do użytku w pojazdach elektrycznych Finalizacja transakcji planowana jest na I kwartał 2021 roku, wymagane jest jeszcze uzyskanie zgód odpowiednich organów antymonopolowych. Warunki finansowe przejęcia nie zostały podane. MAHLE to niemiecki producent części samochodowych z siedzibą w Stuttgarcie, założony w 1920 roku. Grupa oferuje rozwiązania w dziedzinie silników, filtracji, elektryki/mechatroniki oraz układów chłodzenia, podkreślając że jej strategia technologiczna polega na dalszej optymalizacji silników spalinowych i jednoczesnym rozwoju elektromobilności. Mahle ma 160 zakładów, 16 centrów badawczo-rozwojowych i zatrudnia około 77 tys. osób. MAHLE ma swoje oddziały także w Polsce. Produkcja komponentów do samochodów odbywa się w Krotoszynie i Ostrowie Wielkopolskim, a we Wrocławiu znajduje się obsługa księgowa i informatyczna europejskich oddziałów Grupy MAHLE. W Ostrowie Wielkopolskim znajduje się też Centrum Badań i Rozwoju (R&D) oraz Centrum Logistyki/SCM.

reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-1
reklama
reklama