reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© TCL Analizy | 08 października 2020

W trzecim kwartale wzrosła sprzedaż telewizorów

Silny popyt na telewizory w trzecim kwartale 2020 roku sprawił, że globalna sprzedaż w tych trzech miesiącach wzrosła do rekordowych 62,05 mln sztuk – raportuje TrendForce.

Ze względu na 20% wzrost popytu na telwizory w Ameryce Północnej, a także fakt, że markowi producenci przesunęli swoje harmonogramy dostaw z pierwszej połowy roku z powodu pandemii COVID-19, w trzecim kwartale odnotowano silniejszy wzrost, niż wynikałoby to z cyklicznego ożywienia w tym okresie – informuje firma analityczna TrendForce. Kwartalna sprzedaż telewizorów osiągnęła rekordowy poziom 62,05 mln sztuk, co oznacza wzrost o 38,8% kw/kw i 12,9% r/r. Wzrostowy trend ma się utrzymywać w czwartym kwartale. Producenci będą zatem starali się osiągnąć zakładane cele roczne i zwiększać udziały w rynku. Prognoza na czwarty kwartał zakłada 4% wzrost sprzedaży telewizorów w porównaniu z poprzednim kwartałem, co oznaczałoby sprzedaż 64,53 mln sztuk. To z kolei przełożyłoby się na roczną sprzedaż na poziomie 216,09 mln sztuk, czyli o 0,8% mniej niż w roku poprzednim. Z powodu pandemii więcej czasu spędzaliśmy w domu, a co za tym idzie – dłużej przesiadywaliśmy przed telewizorami. W Ameryce Północnej sprzedaż tych urządzeń w okresie styczeń-sierpień poszybowała w górę o 20% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2019, na czym zyskały takie marki, jak Samsung, TCL, Vizio, Hisense i LG. Rekordowe wzrosty notował TCL, którego sprzedaż telewizorów w 3Q2020 wyniosła 7,33 mln sztuk, co oznacza 29% wzrost w ujęciu kwartalnym i aż o 52,7% rok do roku. Ceny 32-calowych paneli HD TV w trzecim kwartale 2020 roku wzrosły o ponad 50% kw/kw, a paneli 55-calowych UHD – o 41% kw/kw. Ale co ciekawe, średnia cena detaliczna telewizorów w Ameryce Północnej spadła w tym roku o 3-5% r/r, co pokazuje, że producenci są gotowi poświęcić zyski, aby osiągnąć swoje roczne cele w zakresie dostaw i zwiększyć swoje udziały w rynku – raportuje TrendForce. Analitycy przewidują, że rynek dostawców paneli TV będzie coraz bardziej skonsolidowany, gdy w przyszłym roku SDC zakończy produkcję wyświetlaczy LCD, a BOE sfinalizuje przejęcie firmy CEC Panda. Jednocześnie producenci telewizorów będą musieli zaakceptować potencjalne podwyżki cen paneli telewizyjnych w 4Q2020, w tym prognozowany wzrost o 15-20% kw/kw dla paneli 32-calowych i 55-calowych, aby zapewnić sobie stałe dostawy tych komponentów. © TrendForce
reklama
reklama
October 20 2020 19:22 V18.11.10-2