© Continental
Przemysł elektroniczny |
Continental zamknie dwie fabryki w Niemczech
Dwa zakłady – w Aachen i Karben – przeznaczone są do zamknięcia, a tysiące pracowników firmy dostarczającej rozwiązania dla motoryzacji straci pracę.
Continental będzie realizował program oszczędnościowy, w którego ramach zakład w Aachen zostanie zamknięty do 2021 roku, a w Karben koło Frankfurtu – do 2024 roku. Firma planuje także „strukturalne dostosowania” w Ratyzbonie, tamtejsza fabryka ma zostać przebudowana. Continental chce również rozwiązać spółkę joint venture z firmą Osram.
Celem grupy jest osiągnięcie oszczędności na poziomie ponad miliarda euro rocznie od 2023 roku.
Jak informował na początku września Continental, przyczyną podjętych decyzji jest utrzymująca się niska globalna produkcja samochodów a także pogłębiający się kryzys gospodarczy wynikający z pandemii koronawirusa. Firma nie spodziewa się, że produkcja pojazdów powróci do poziomu sprzed kryzysu z 2017 roku przed 2025 rokiem.
Pracę stracą tysiące osób: zmiany dotkną od od 1,8 tys. do 2 tys. pracowników produkcyjnych, B+R i administracyjnych w Aachen, w Karben – około 900 oraz w Ratyzbonie – około 2,1 tys. I chociaż, jak zapewnia firma, niekoniecznie muszą to być zwolnienia, lecz także transfer lub zmiana stanowiska, to należy przygotować się na ostre cięcia.
Również w ubiegłym roku Continental ogłosił plany redukcji zatrudnienia, która miała objąć 20 tys. pracowników firmy na świecie, a w samych Niemczech – 7 tys. osób. Decyzję tę tłumaczono koniecznością przystosowania się firmy do zmian w branży i transformacji w stronę przyjaznych dla klimatu samochodów elektrycznych.