© MAN
Przemysł elektroniczny |
MAN zwolni nawet 9500 osób
MAN musi przeprowadzić gruntowną restrukturyzację – poinformowała firma. Celem tych działań jest trwała poprawa sytuacji dochodowej firmy.
Zarząd spółek MAN SE i MAN Truck & Bus SE planuje szeroką reorganizację przedsiębiorstwa.– Kryzys spowodowany koronawirusem pogorszył i tak już napiętą pod tym względem sytuację przedsiębiorstwa: w pierwszym półroczu firma MAN Truck & Bus wykazała stratę w wysokości 387 mln EUR. W celu realizacji planowanej transformacji zarząd przedsiębiorstwa zaproponowało dziś (11 września – przyp. red.) stronie reprezentującej interesy pracowników podjęcie negocjacji – czytamy w komunikacie producenta pojazdów użytkowych.
Celem transformacji jest zdecydowane rozwinięcie cyfryzacji i automatyzacji w spółce MAN Truck & Bus oraz zapewnienie jej stałej dochodowości. Spółka ma się także w przyszłości koncentrować na alternatywnych układach napędowych – informuje MAN.
Dotychczasowe plany przewidują redukcję nawet 9 500 miejsc pracy we wszystkich działach przedsiębiorstwa w Niemczech i Austrii oraz na całym świecie. W związku z tym zakłada się częściowe przeniesienie procesów projektowania i produkcji do innych lokalizacji. Co oznacza, że zakład produkcyjny w Steyr oraz zakłady w Plauen i Wittlich. będą również przedmiotem rozmów. Szczegóły dotyczące wdrożenia zmian w sposób społecznie odpowiedzialnych będą stanowiły element rozmów prowadzonych z przedstawicielami pracowników – czytamy w komunikacie.
– Stoimy przed ogromnymi wyzwaniami spowodowanymi rewolucją technologiczną w zakresie cyfryzacji, automatyzacji i alternatywnych układów napędowych. MAN Truck & Bus wymaga restrukturyzacji, aby zdecydowanie poprawić innowacyjność i rozwój cyfryzacji oraz zapewnić firmie stałą dochodowość. Dzięki tym działaniom zabezpieczamy przyszłość przedsiębiorstwo w szybko zmieniającym się świecie. Zarząd podejmie wszelkie starania, aby MAN nadal należał do najlepszych producentów autobusów i pojazdów ciężarowych na świecie. Dlatego zwróciliśmy się do organizacji reprezentujących pracowników z prośbą o przyjęcie naszego zaproszenia do rozmów – powiedział prezes zarządu spółki MAN Truck & Bus SE, Andreas Tostmann.
Zarząd MAN będzie dążył do tego, by w połowie tego dziesięciolecia firma należała do grona wiodących producentów pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym i wodorowym. Pozwoli jej to na spełnienie zaostrzonych regulacji Unii Europejskiej dotyczących emisji CO2.