© BMW
Przemysł elektroniczny |
BMW zwiększa produkcję akumulatorów w Chinach
Chińska spółka joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA) rozbudowała swoją fabrykę baterii w Tiexi i rozpoczyna produkcję nowej generacji komponentów, które zasilą w pełni elektryczne modele BMW iX3.
Oficjalne otwarcie nowego centrum produkcyjnego w Tiexi odbyło się 14 września. High-Voltage Battery Centre to pierwsza jednostka w ramach sieci produkcyjnej BMW, w której wytwarzane będą wysokonapięciowe akumulatory piątej generacji.
– Chiny mają duże znaczenie dla BMW Group, zarówno jako rynek, jak i lokalizacja produkcji oraz miejsce tworzenia innowacji. Nasze inwestycje podkreślają długoterminowe zaangażowanie BWM w Chiny i Shenyang. Będące w toku projekty rozbudowy zakładów w Tiexi i Dadong są już w zaawansowanej fazie realizacji. Przygotowujemy się też do przyszłego wzrostu: dzięki nowemu centrum akumulatorów ponad dwukrotnie zwiększyliśmy wydajność lokalnej produkcji akumulatorów w Chinach – powiedział podczas ceremonii Milan Nedeljković, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za produkcję.
Jak podkreśla Grupa, Chiny są największym rynkiem BMW Group i wyznaczają tempo elektromobilności na całym świecie. Obecnie na chińskich drogach jest już łącznie 75 000 zelektryfikowanych modeli BMW.
Produkcja nowego w pełni elektrycznego BMW iX3 rozpocznie się w fabryce BBA w Dadong do końca września, natomiast akumulatory wysokiego napięcia piątej generacji do tych pojazdów będą dostarczane właśnie z pobliskiego nowo otwartego centrum.
Spółka joint venture BMW Brilliance Automotive powstała w 2003 roku i zajmuje się produkcją, sprzedażą pojazdów BMW oraz lokalnymi projektami rozwojowymi. W 2019 roku zakłady BBA w Tiexi i Dadong wyprodukowały ponad 530 tys. pojazdów przeznaczonych na rynek chiński – ponad 9% więcej niż w roku poprzednim. Maksymalna wydajność zakładów ma wynosić 650 tys. pojazdów rocznie i ma zostać osiągnięta w najbliższych latach.