reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volkswagen Przemysł elektroniczny | 25 sierpnia 2020

Volkswagen rozpoczyna seryjną produkcję całkowicie elektrycznego SUV-a

Elektryczna ofensywa Volkswagena nadal nabiera tempa. W niemieckim Zwickau grupa rozpoczęła właśnie seryjną produkcję modelu ID.4, swojego pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a.

Volkswagen już wcześniej nie krył się ze swymi ambicjami i zamiarem przerodzenia się w światowego lidera elektromobilności. W tym celu grupa zainwestuje około 33 miliardów euro do 2024 roku, z czego 11 miliardów w samą markę Volkswagen. Marka Volkswagen przewiduje, że do 2025 roku wyprodukowanych zostanie 1,5 mln aut elektrycznych. – Modelem ID.4 Volkswagen poszerza swoją ofertę o pojazd w pełni elektryczny z segmentu odnotowującego największy na świecie wzrost, czyli kompaktowych SUV-ów – mówi w komunikacie prasowym Ralf Brandstätter, prezes marki Volkswagen. – W przyszłości samochód będzie produkowany i sprzedawany w Europie i Chinach, a w dalszej perspektywie także w USA. – Proces transformacji marki Volkswagen w kierunku elektromobilności przebiega zgodnie z planem. Po ID.3 przyszła pora na ID.4. Pomyślne rozpoczęcie seryjnej produkcji ID.4 to niezwykłe osiągnięcie w obliczu olbrzymich wyzwań społecznych ostatnich miesięcy, dlatego moje pochwały i podziękowania kieruję przede wszystkim do zespołu Volkswagena w Saksonii i do wszystkich członków zespołu ID – mówi członek zarządu E-Mobility, Thomas Ulbrich. Po raz pierwszy w historii wielka fabryka samochodów jest całkowicie przekształcana w zakład z sektora elektromobilności, na co zostanie przeznaczone około 1,2 mld euro. Wszystkie przebudowy zakończą się w tym roku, zgodnie z harmonogramem. W roku 2021, pierwszym w pełni „elektrycznym” roku produkcji, z linii produkcyjnej w Zwickau zjedzie około 300 000 samochodów elektrycznych. W chińskiej fabryce w Anting rozpoczęła się już przedprodukcja, a zakład w Chattanooga rozpocznie produkcję ID.4 w 2022 roku. Oprócz zakładu w Zwickau w produkcję zaangażowane są również fabryki komponentów w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Wytwarzają one ważne podzespoły, takie jak elektryczne układy napędowe czy systemy akumulatorów. Od 2021 roku w Szklanej Manufakturze w Dreźnie będzie produkowany także model ID.3, a od 2022 roku produkcję samochodów elektrycznych mają rozpocząć również zakłady samochodowe w Emden i Hanowerze.
reklama
reklama
September 21 2020 11:08 V18.10.12-2