reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Scanfil Przemysł elektroniczny | 07 sierpnia 2020

Scanfil: stabilny rozwój pomimo pandemii

W pierwszej połowie roku pandemia wpłynęła na wiele sposobów na działalność Scanfila. Firma podkreśla jednak, że przygotowała plan i wytyczne, aby zagwarantować działalność produkcyjną oraz pozostałe aktywności w ramach całej organizacji.

Scanfil odnotował w drugim kwartale 2020 roku obroty w wysokości 155,6 mln EUR (w porównaniu do 142,6 mln EUR w 2Q19), a zysk operacyjny wyniósł 10,2 mln EUR (6,4 mln EUR) czyli 6,5% obrotów (4,5%). Zysk netto wyniósł 8,3 mln EUR (4,6 mln EUR). W trakcie ostatniego kwartału spółka ogłosiła również sprzedaż Scanfil (Hangzhou) Co., Ltd., spółki zależnej zlokalizowanej w Hangzhou w Chinach. – Oprócz infekcji i wstrzymania produkcji w zakładzie w Mysłowicach w Polsce w kwietniu, nie było żadnych zakłóceń, a nasi pracownicy pozostali zdrowi. Środki, które wdrożyliśmy, znacznie zmniejszyły ryzyko infekcji, co dało nam większą pewność co do przyszłości: jesteśmy lepiej przygotowani na drugą falę COVID-19 – mówi Petteri Jokitalo, dyrektor generalny Scanfil. Petteri Jokitalo dodaje, że do pewnego stopnia COVID-19 na stałe zmieni działalność firmy, ale przyniesie również nowe możliwości. – Zwiększone wykorzystanie narzędzi cyfrowych nie tylko poprawia produktywność, ale także zwiększa satysfakcję pracowników i wartość dodaną dostrzeganą przez klientów. Wirtualne audyty zakładów i produktów zmniejszają koszty podróży, czas spędzony na dojazdach do pracy oraz ogólnie przyspieszają podejmowanie decyzji i procesy – mówi dyrektor generalny. Scanfil w drugim kwartale zgodnie z planem kontynuował inwestycje, które dotyczyły głównie robotyzacji i automatyzacji produkcji elektroniki oraz obróbki powierzchniowej wyrobów mechanicznych. Firma zaktualizowała również swoje prognozy i oczekuje, że obroty w 2020 roku wyniosą 580–620 mln EUR, a zysk operacyjny 38–42 mln EUR. – Możemy być zadowoleni z wyników, jakie osiągnęliśmy w pierwszej połowie roku w tych wyjątkowych okolicznościach – podsumowuje Petteri Jokitalo.
Na zdjęciu powyżej: Petteri Jokitalo, CEO Scanfil
reklama
reklama
September 21 2020 11:08 V18.10.12-2