reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Analizy |

Huawei wyprzedził Samsunga

To pierwszy taki kwartał w ciągu dziewięciu lat, gdy liderem sprzedaży smartfonów jest inna firma niż Samsung czy Apple. W drugim kwartale 2020 roku to chiński Huawei dostarczył klientom najwięcej tych urządzeń.

Huawei w 2Q2020 dostarczył 55,8 mln smartfonów (-5% r/r), ale drugi w rankingu Samsung sprzedał 53,7 mln urządzeń, aż o 30% mniej niż w analogicznym kwartale roku poprzedniego. Chińskiej firmie w uzyskaniu pierwszego miejsca nie przeszkodziły zatem restrykcje wprowadzone przez rząd Stanów Zjednoczonych, które negatywnie wpłynęły na biznes firmy poza Chinami. A efekt był znaczny, bo zagraniczna sprzedaż Huawei w drugim kwartale spadła aż o 27%. Jednak firma zwiększyła swoje udziały w rodzimym rynku, na którym sprzedaż smartfonów Huawei w 2Q2020 wzrosła o 8% i obecnie chińska spółka dostarcza ponad 70% tych urządzeń dla klientów z Państwa Środka. – To niezwykły wynik i nikt nie spodziewałby się go jeszcze rok temu – komentuje starszy analityk Canalys, Ben Stanton. – Ta sytuacja nie zdarzyłaby się, gdyby nie COVID-19. Huawei w pełni wykorzystał ożywienie gospodarcze w Chinach, aby rozruszać swój biznes smartfonów. Samsung ma bardzo niewielkie udziały w Chinach (mniej niż 1%), a jego główne rynki, takie jak Brazylia, Indie, Stany Zjednoczone i Europa, zostały spustoszone przez epidemię i wprowadzane restrykcje – dodaje Ben Stanton. Eksperci Canalys zaznaczają jednak, że firmie Huawei będzie trudno utrzymać się na szczycie. – Główni partnerzy dystrybucyjni w kluczowych regionach, takich jak Europa, coraz bardziej obawiają się asortymentu urządzeń Huawei, ograniczając liczbę modeli oraz wprowadzając nowe marki w celu zmniejszenia ryzyka. Siła wynikająca z mocnej pozycji w samych Chinach może nie wystarczyć, aby Huawei pozostał numerem jeden, gdy światowa gospodarka zacznie się odbudowywać – ocenia Mo Jia, analityk Canalys. © Canalys

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:09 V22.4.32-1
reklama
reklama