© Mercedes Benz
Przemysł elektroniczny |
Inwestycja Mercedes-Benz w Jaworze na ostatniej prostej
Uruchomienie pierwszej linii baterii do pojazdów hybrydowych planowane jest po wakacjach, a pozostałych - w pierwszym kwartale 2021 r. Docelowo zakład będzie produkował także baterie do samochodów osobowych w pełni elektrycznych z gamy EQ (Electric Intelligence).
Mimo miesięcznej przerwy spowodowanej pandemią COVID-19, budowa fabryki w Jaworze jest na ukończeniu, a obecnie trwa w niej montaż drugiej linii produkcyjnej.
Fabryka baterii elektrycznychMercedes-Benzw Jaworze na Dolnym Śląsku to druga inwestycja koncernu motoryzacyjnego Daimler AG w Polsce, która jest realizowana przy wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).
Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor ds. komunikacji i relacji zewnętrznych Mercedes-Benz Polska przekazała, że obecnie spółka Mercedes-Benz Manufacturing Poland, odpowiedzialna za budowę obu fabryk, zatrudnia prawie 650 osób.
– 36 proc. zatrudnionych w ultranowoczesnej fabryce typu Przemysł 4.0. to kobiety. Prawie jedna piąta załogi pochodzi z Jawora i okolicy. Średnia wieku pracowników wynosi 34 lata – powiedziała Ewa Łabno-Falęcka.
Docelowo obie fabryki zatrudniać będą ponad 1300 osób.
Pierwszą inwestycją koncernu Daimler AG była uruchomiona w 2019 roku fabryka silników spalinowych. Do dziś fabryka wyprodukowała ponad 22 tys. czterocylindrowych silników wysokoprężnych. Docelowo fabryka produkować będzie, obok jednostek wysokoprężnych, także silniki benzynowe o pojemności 1,5 litra.
Obie fabryki silników i baterii Mercedes-Benz w Jaworze od samego początku zostały zaprojektowane jako neutralne pod względem emisji CO2. To pierwsze tego typu obiekt w Polsce, które nie zostawia śladu węglowego, a w całości jest zasilany energią elektryczną i cieplną ze źródeł odnawialnych - wiatru i biomasy.
Źródło: PAIH