© Volkswagen
Przemysł elektroniczny |
JV Volkswagena i Northvolt nabiera rozpędu
Volkswagen postawi dwa budynki oraz zapewni infrastrukturę na potrzeby realizowanej z Northvolt inwestycji w fabrykę akumulatorów litowo-jonowych w niemieckim Salzgitter.
Wartość pierwszego etapu inwestycji ma wynieść 450 mln EUR. Produkcja baterii ma się rozpocząć w 2024 roku, a moce produkcyjne wyniosą początkowo 16 GWh.
We wrześniu 2019 roku Volkswagen i Nortvolt powołały spółkę joint venture, której celem jest uruchomienie wielkoskalowej produkcji akumulatorów litowo-jonowych w Niemczech. Volkswagen zadecydował właśnie, że zajmie się budową obiektów oraz infrastruktury. Rozpoczęcie prac konstrukcyjnych planowane jest pod koniec tego roku.
- Produkcja ogniw bateryjnych w Salzgitter to ważny krok w kierunku transformacji elektromobilnej – powiedział Thomas Schmall, CEO Volkswagen Group Components. Koncern gromadzi wiedzę dotyczącą technologii produkcji ogniw litowo-jonowych w ramach swojej strategii elektryfikacji. Ponadto Volkswagen Group utrzymuje partnerstwa strategiczne z kilkoma producentami, aby zagwarantować dostawy baterii we wszystkich regionach świata. Obecnie są to LG Chem, Samsung oraz SKI na Europę oraz CATL na Chiny i Europę. SKI dostarczy również ogniwa akumulatorowe na rynek amerykański. Grupa Volkswagen szacuje, że od 2025 roku będzie w Europie generować roczne zapotrzebowanie na ponad 150 GWh i na tym samym poziomie – w Azji.
Northvolt to europejski producent akumulatorów wytwarzanych według zasad zrównoważonego rozwoju. Northvolt powstała w 2016 roku, by stworzyć warunki do rozwoju bezemisyjnych samochodów w Europie i kładąc szczególny nacisk na jak najmniejszą emisję CO2 oraz jak najszerszy zakres recyklingu. Do partnerów przemysłowych i klientów firmy Northvolt, oprócz Volkswagena, należą Scania, ABB, BMW, Siemens, Vattenfall i Vestas.