reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© HyperPoland Przemysł elektroniczny | 28 kwietnia 2020

Hyper Poland zebrał 2,4 mln PLN

Hyper Poland zakończyła drugą rundę kampanii crowdfundingu udziałowego. Pieniądze pomogą m.in. w badaniach nad technologią pasywnej lewitacji magnetycznej, jej adaptacją na kolei i budowie pełnowymiarowego toru testowego.

Zakładany pierwotnie cel zbiórki - 451 500 EUR, został znacznie przekroczony, co pozwoli m.in. na intensyfikację badań nad unikalną, opracowaną przez Hyper Poland technologią magrail - rozwiązaniem pozwalającym na zastosowanie lewitacji magnetycznej w ramach istniejącej infrastruktury. - Dzięki takiemu podejściu najnowocześniejszy dostępny środek transportu nie będzie wymagał gigantycznych inwestycji w budowę całkowicie nowych torów i trakcji - tłumaczy CEO Hyper Poland, Przemysław Pączek. - Przekroczenie planu zbiórki, zakończenie jej na poziomie 119% pozwala nam śmielej patrzeć w przyszłość - dodaje CBO Hyper Poland, dr Katarzyna Foljanty. - W związku z tym, że efektami naszej pracy interesują się już transportowi i przemysłowi potentaci m.in. z Polski, Niemiec, Włoch, zamierzamy wzmocnić też nasz zespół biznesowy. Hyper Poland pracuje nad autorskim podejściem do koncepcji kolei próżniowej hyperloop. Dzięki pomysłowi podzielenia prac na trzy etapy, pierwsze rozwiązania wprowadzające pasywną lewitację magnetyczną na istniejące tory mogą być gotowe do wdrożenia pilotażowego już w perspektywie około 3 lat. Pozwolą one na osiąganie prędkości nawet 415 km/h przez pojazdy poruszające się po istniejącej, choć zmodernizowanej infrastrukturze. Nie wyeliminują jednocześnie z torów tradycyjnych pociągów. Koszt takiej modernizacji będzie znacznie niższy od kosztu budowy nowych tras kolei dużych prędkości – podkreśla firma w komunikacie. Magrail to pierwszy etap, o którym myślą inżynierowie z Hyper Poland. Drugim jest hyperrail, który - w skrócie - wiąże się z obudowaniem toru magrail tunelem próżniowym. W nim ruch magnetycznych pojazdów mógłby się odbywać z prędkością sięgającą nawet 1000 km/h. Wreszcie ostatni etap to hyperloop. Najbardziej nowoczesny, najszybszy i najefektywniejszy energetycznie, a przez to też najbardziej „zielony” środek transportu. Jednak technologia hyperloop, która pozwoli na przemieszczanie się z prędkością do 1200 km/h, będzie jednak wymagała stworzenia od podstaw przeznaczonej dla niej infrastruktury. Unia Europejska uznała, że warto wesprzeć ten kierunek rozwoju transportu. W lutym państwa członkowskie UE powołały Wspólny Komitet Techniczny (Joint Technical Committee - JTC 20), dzięki czemu możliwe będzie stworzenie jednolitego systemu ultraszybkiego transportu na terenie całego kontynentu.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
May 28 2020 10:59 V18.6.7-2