Przemysł elektroniczny |
Acer przejmie dywizję notebooków od Fujitsu?
Przejęcie dywizji notebooków od Fujitsu ułatwiłoby tajwańskiemu Acer przegonienie HP i zdobycie pierwszego miejsca na rynku.
Ażeby zdobyć pozycję lidera rynku notebooków, Acer musiałby osiągnąć w tym roku 40% wzrost sprzedaży. Acer sprzedał w roku 2009 około 31 mln sztuk (o 18% więcej niż roku 2008), zdobywając tym samym 18% rynku. HP z kolei uplasował na rynku 37 mln sztuk notebooków, a na obecny rok zapowiedział sprzedaż na poziomie 42-45 mln sztuk.
Wynika z tego, iż aby Acer mógł wskoczyć na pierwsze miejsce wśród producentów, musiałby zwiększyć sprzedaż o 45.2%. Pomocne byłoby przejęcie biznesu od Fujitsu, który sprzedał w roku ubiegłym 3 mln sztuk swoich wyrobów, ciesząc się dobrą pozycją na rynkach Europy Zachodniej i Japonii.