reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Przemysł elektroniczny |

Apple liderem sprzedaży smartfonów w czwartym kwartale 2019 roku

Globalna sprzedaż smartfonów w 4Q2019 sięgnęła 375 mln sztuk. Apple z niemal 19% udziałów w rynku zajął pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży za ten okres.

Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę cały 2019 rok, liderem sprzedaży był oczywiście Samsung, z 20,9% udziałów w rynku. Drugi był Huawei (17%), a trzeci Apple (14%). W ubiegłym roku sprzedano na świecie 1,41 mld smartfonów (-1% r/r). Jak przewiduje Strategy Analytics, barierami dla rozwoju globalnego rynku smartfonów w 2020 roku będą m.in. koronawirus oraz wojny handlowe Chiny-USA. Sprzedaż smartfonów w czwartym kwartale 2019 roku pozostała niemal bez zmian w porównaniu do analogicznego kwartału roku poprzedniego (376 mln sztuk w 4Q2018). W Chinach zanotowano spory spadek sprzedaży w tym okresie, który został jednak zbilansowany przez wzrosty w Indiach i Afryce. Ostatni kwartał był szczególnie dobry dla Apple, który zwiększył swój udział w rynku, w dużej mierze dzięki niższym cenom iPhone’a 11 oraz dobremu zapotrzebowaniu na produkty firmy w Azji i Ameryce Północnej. Samsung w 4Q2019 sprzedał 68,8 mln smartfonów (-1% r/r), a jego udziały w rynku pozostały na tym samym poziomie co w czwartym kwartale 2018 roku (18,4%). Firma nadal osiąga stosunkowo dobre wyniki we wszystkich przedziałach cenowych urządzeń, od najtańszych po modele premium, takie jak Galaxy Note 10+ 5G. Samsung pozostaje numerem w sprzedaży za cały 2019 rok, mając 21% udziałów w rynku. Huawei w 4Q2019 dostarczył 56 mln smartfonów (-7% r/r z 60,5 mln w 4Q2018), a udział firmy w rynku globalnym w tym okresie spadł z 16% do 15%. Pomimo silnej sprzedaży urządzeń 5G, Huawei zwalnia w Chinach i zmaga się z silną konkurencją za granicą na kluczowych rynkach, takich jak Europa. Czwarte miejsce w Q42019 zajął Xiaomi, zwiększając swój udział w globalnym rynku o 2 punkty procentowe do 9%. Chiński producent miał świetne wyniki w Europie Zachodniej, dobrze radził też sobie na swoim największym rynku, czyli w Indiach. Xiaomi mocno stawia na smartfony 5G i będzie to dla niego kategoria z dynamicznym wzrostem sprzedaży w 2020 roku – prognozują eksperci Strategy Analytics. Piąty w rankingu OPPO miał w 4Q2019 udziały w globalnym rynku na poziomie 8%, podobnie jak w analogicznym okresie roku poprzedniego. OPPO rozwija działalność w Europie Zachodniej, ale na swoim krajowym rynku pozostaje w cieniu gigantycznego konkurenta, czyli Huawei. © Strategy Analytics

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama