reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 01 marca 2010

Ostateczne wyniki rynku odbiorników TV w roku 2009

DisplaySearch opublikował podsumowanie roku 2009: dostawy liczone sztukach wzrosły o 2%, ale przychody sektora zaliczyły 7-procentowy spadek. Spadły również średnie ceny, o 8%.

W końcówce roku 2008 przewidywania na temat rozwoju sytuacji na rynku w roku 2009 były naprawdę pesymistyczne. Jednak, końcowe wyniki roku pokazały, iż wielkość rzeczywistych dostaw na rynek znacznie przekroczyła owe czarne scenariusze. Według danych przygotowanych przez DisplaySearch światowy rynek TV osiągnął w roku 2009 wielkość 211 mln sztuk, co oznacza wzrost o 2%. Co więcej, segment LCD TV odnotował nawet szybszy wzrost, niż osiągnięty w roku 2008: dostawy w tym segmencie wzrosły w roku 2009 o 37% w porównaniu do 34% w roku 2008. Świetne wyniki przemysł odnotował w 4Q.2009: dostawy wzrosły o 17% R/R, a dostawy LCD TV odnotowały imponujący skok w wysokości 50% w porównaniu do słabego 4Q.2008. Silny wzrost dostaw płaskich TV na rynki wschodzące (w tym w szczególności na rynek chiński, który odnotował dwukrotny wzrost), spowodowały, iż po raz pierwszy w historii płaskie TV stanowiły ponad 75%, generując jednocześnie 90% obrotów branży. Jedną z przyczyn tak szybkiego wzrostu była silna erozja cen w tym segmencie, spowodowana z kolei spadkiem cen komponentów oraz kurczeniem się marż hurtowych i detalicznych. Opisane zjawiska, w połączeniu z większą wrażliwością cenową konsumentów, spowodowały 8% spadek cen na rynku TV. W samym segmencie LCD TV, średnie ceny sprzedaży spadły o 24%. Tabela: Wyniki 4Q.2009 Źródło: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 21 2019 10:53 V14.7.14-1