reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemys艂 elektroniczny | 01 marca 2010

Ostateczne wyniki rynku odbiorników TV w roku 2009

DisplaySearch opublikowa艂 podsumowanie roku 2009: dostawy liczone sztukach wzros艂y o 2%, ale przychody sektora zaliczy艂y 7-procentowy spadek. Spad艂y r贸wnie偶 艣rednie ceny, o 8%.
W ko艅c贸wce roku 2008 przewidywania na temat rozwoju sytuacji na rynku w roku 2009 by艂y naprawd臋 pesymistyczne. Jednak, ko艅cowe wyniki roku pokaza艂y, i偶 wielko艣膰 rzeczywistych dostaw na rynek znacznie przekroczy艂a owe czarne scenariusze. Wed艂ug danych przygotowanych przez DisplaySearch 艣wiatowy rynek TV osi膮gn膮艂 w roku 2009 wielko艣膰 211 mln sztuk, co oznacza wzrost o 2%. Co wi臋cej, segment LCD TV odnotowa艂 nawet szybszy wzrost, ni偶 osi膮gni臋ty w roku 2008: dostawy w tym segmencie wzros艂y w roku 2009 o 37% w por贸wnaniu do 34% w roku 2008. 艢wietne wyniki przemys艂 odnotowa艂 w 4Q.2009: dostawy wzros艂y o 17% R/R, a dostawy LCD TV odnotowa艂y imponuj膮cy skok w wysoko艣ci 50% w por贸wnaniu do s艂abego 4Q.2008. Silny wzrost dostaw p艂askich TV na rynki wschodz膮ce (w tym w szczeg贸lno艣ci na rynek chi艅ski, kt贸ry odnotowa艂 dwukrotny wzrost), spowodowa艂y, i偶 po raz pierwszy w historii p艂askie TV stanowi艂y ponad 75%, generuj膮c jednocze艣nie 90% obrot贸w bran偶y. Jedn膮 z przyczyn tak szybkiego wzrostu by艂a silna erozja cen w tym segmencie, spowodowana z kolei spadkiem cen komponent贸w oraz kurczeniem si臋 mar偶 hurtowych i detalicznych. Opisane zjawiska, w po艂膮czeniu z wi臋ksz膮 wra偶liwo艣ci膮 cenow膮 konsument贸w, spowodowa艂y 8% spadek cen na rynku TV. W samym segmencie LCD TV, 艣rednie ceny sprzeda偶y spad艂y o 24%. Tabela: Wyniki 4Q.2009 殴r贸d艂o: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 22 2019 14:26 V12.2.6-1